Mastercourse: Mediaplanning & -inkoop
3-daagse mastercourse "Krijg meer grip op je mediabudget in drie dagen en 2 persoonlijke consults"
Wat hebben Vinted, Zalando en Dyson gemeen?
Door gebruik te maken van het bereik van mediacampagnes, te testen met verschillende uitingen en conversie uit media inzet goed in kaart te brengen hebben ze hun merk laten groeien.
Met mediacampagnes kun je werken aan je bekendheid, de mental availability van je merk versterken en nieuwe doelgroepen bereiken. De inzet van media is vaak een groot deel van je budget en daar wil je dus (meer) grip op krijgen.
Met de Mastercourse Mediaplanning en –inkoop vergroot je je kennis over de inzet van media en helpen we je individueel met een van jouw mediacampagnes. De case die je maakt is voor jouw eigen mediacampagne en dus heb je direct profijt. Zo leer je op een praktische manier hoe jij het beste media kan inzetten voor je merk. Succes verzekerd!
Programma
De Mastercourse Mediaplanning & -inkoop is een combinatie van theorie en praktijk. In drie plenaire ochtend sessies leer je meer over media en in twee coaching gesprekken van ieder een uur gaan we aan de slag met je eigen case. De trainer tekent zonder problemen een NDA indien dit vereist is voor jouw organisatie. De planning ziet er als volgt uit:
- 17 oktober 2024: Plenaire sessie 1 Mediastrategie en planning
- Week 44: Coaching 1 hulp bij mediaplan – exacte moment wordt tijdens de eerste plenaire sessie ingepland.
- 21 november 2024: Plenaire sessie 2 Video planning
- Week 49: Coaching 2 vragen over mediaplan – exacte moment wordt tijdens de eerste plenaire sessie ingepland.
- 19 december 2024: Plenaire sessie 3 Audio planning en andere media
In de plenaire sessies komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Hoe kies je de juiste doelstellingen?
- Welke KPI’s kan je daarmee opstellen?
- Mediagedrag van verschillende doelgroepen.
- Welke media je selecteert voor welk soort doelstellingen.
- Wat de kosten zijn van de verschillende media.
- Hoe je een video en TV campagne plant en inkoopt.
- Hoe je radio en digital audio inzet.
- Welke informatie er op procuraties moet staan en hoe die te beoordelen.
- Welke manieren er zijn om resultaten van media-inzet in kaart te brengen.
In de coaching sessies ga je aan de slag met:
- Het opstellen van goede media briefings.
- Het optimaliseren van je media-inzet.
- Tips en trucs voor de inkoop van media.
Voor wie is deze Masterclass bedoeld?
De Mastercourse Mediaplanning & -inkoop is gericht op marketingmanagers en marketingcommuniatiemanagers die (massa)media inzetten of in willen zetten in campagnes. Je stuurt een bureau aan of werkt direct samen met exploitanten en wilt een betere gesprekspartner zijn voor deze partijen. Maar ook als je meer grip wilt krijgen op je media inzet is deze mastercourse zeer geschikt. De mastercourse wordt gegeven op NIMA B niveau.
Wat levert het je op?
Na afloop van de mastercourse kun je direct aan de slag met het optimaliseren van je media-inzet. Na het volgen van deze mastercourse kun je goed beoordelen welke media het meeste bijdragen aan je KPI’s. Je weet daarmee beter welke media de beste keuze zijn voor je campagne(s). Je wordt een beteer gesprekspartner voor bureau en exploitanten en daarmee krijg je meer grip op je mediabudget. Tijdens de coaching krijg je direct feedback op jouw situatie. Hiermee haal je direct meer rendement uit je geïnvesteerde mediabudget.
AANTAL PE-PUNTEN?
10 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
Senior Digital Professionals