De line-up voor de aanstaande gratis live lunchwebinar De Toekomst van Marketing op 14 mei is rond. Maud Olieslagers, Brand Manager Pearle bij GrandVision Benelux en voorzitter van de NIMA Young Profs schuift als derde studiogast, waarmee de drie ‘posities in het vak’ – wetenschapper, adviseur en marketeer – worden vervuld door drie spraakmakende professionals on the job.
Bij de aanstaande ‘NIMA Toekomst van Marketing’-live lunchwebinar verwelkomen we Rozemarijn Koopmans, Maud Olieslagers en Emilie Huber – geef je nu op!
Thema bij deze uitzending is Marketingstrategie; ofwel de vraag hoe je komt van een steeds grotere en bredere marketinganalyse tot een stevige en werkbare strategisch marketingplan. Marketingstrategie is het proces van bedrijfsdoelen via meetbare marketingdoelen naar marketingexecutie en daarmee waarde toevoegen aan het leven van de klant en de eigen organisatie. Maar hoe kóm je die goede vertaling van data naar een strategie en hoe verandert dat over de jaren? En hoe kom je tot een goede strategie als je het met beperkte middelen moet doen, of wanneer krachten ‘buiten marketing’ invloed proberen uit te oefenen op dat proces?
Het mag zo’n beetje als de heilige graal van marketing worden beschouwd om een sterke strategie te destilleren uit een grondige marketingdiagnose, maar omdat het aantal databronnen steeds groter wordt en AI ons ook nog eens helpt externe en interne analyses te combineren, kan juist dáár de weeffout worden gemaakt en worden voorkomen die het verschil maken tussen marketingsucces en het ‘terug naar de tekentafel’-moment. En juist over die tekentafel komen we te spreken tijdens de live lunchwebinar, die als altijd gratis toegankelijk is voor iedere marketingprofessional. Tijdens het uur kunnen deelnemers bovendien vragen stellen of zaken voorleggen die in de loop van de uitzending worden behandeld.
Eerder werden Emilie Huber en Rozemarijn Koopmans aangekondigd als gasten op 14 mei. Huber is onder meer program director executive education bij het Erasmus Marketing Institute, onderdeel van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Koopmans is Managing Director en co-founder van creatief digitaal bureau Multitude en ethical marketeer.