Mastercourse: De impact van AI op jouw organisatie
3 -daagse mastercourse "Hoe de inzet van AI jouw organisatie kan veranderen"
De impact van AI op jouw organisatie
Deze mastercourse biedt een diepgaand inzicht in het leiden van veranderingen binnen organisaties door de inzet van Generatieve AI. We focussen op praktische toepassingen, leiderschapsvaardigheden en het ontwikkelen van uitgebreide strategieën voor marketing- en communicatieprofessionals.
Leerdoelen:
- Diepgaand begrijpen van de disruptieve impact van Generatieve AI op het marketinglandschap.
- Verkennen van de vergrote mogelijkheden voor contentproductie en -personalisatie door Generatieve AI en de implicaties hiervan voor marketingstrategieën.
- Inzicht verkrijgen in toekomstige leiderschapsrollen waarbij men zowel mensen als AI agents aanstuurt.
- Ontwikkelen van leiderschapsstrategieën om organisatorische veranderingen te sturen richting de adoptie van Generatieve AI.
- Formuleren van een gedetailleerd implementatieplan en businesscase voor de integratie van Generatieve AI in marketingstrategieën.
Programma
Op dinsdag 3 & 17 september en op dinsdag 1 oktober komen de volgende onderwerpen aan bod.
Dag 1: De strategische impact van generatieve ai op marketing en communicatie
Diepgaande analyse van de technologieën achter Generatieve AI en hun specifieke toepassingen binnen de domeinen marketing en communicatie.
Interactieve case-studies die succesvolle implementaties van Generatieve AI belichten, onderstrepend hoe essentieel snelle en doeltreffende actie is.
Discussie over de transformatie in contentproductie en personalisatie door AI, en de invloed hiervan op het marketinglandschap.
Verkenning van de effecten van Generatieve AI op interne productiviteit, creativiteit, en operationele processen.
Risicomanagement en het omgaan met onzekerheden binnen AI-projecten.
Interactieve case-studies die succesvolle implementaties van Generatieve AI belichten, onderstrepend hoe essentieel snelle en doeltreffende actie is.
Discussie over de transformatie in contentproductie en personalisatie door AI, en de invloed hiervan op het marketinglandschap.
Verkenning van de effecten van Generatieve AI op interne productiviteit, creativiteit, en operationele processen.
Risicomanagement en het omgaan met onzekerheden binnen AI-projecten.
Dag 2: Leiderschap en organisatorische transformatie in het tijdperk van ai
Effectief leiderschap en motivatie van teams tijdens deze Generative AI transitie. Het belang van diversiteit in interne transformatie. Faciliteren van een cultuur van innovatie met Generatieve AI en een focus op bottom-up innovatie Het herkennen en adresseren van zorgen en weerstand tegen AI binnen teams Innovatieworkshop voor het identificeren van praktische toepassingen en gebruiksscenario’s van Generatieve AI binnen de organisatie.
Dag 3: Ontwikkeling van een business case en intern plan van aanpak
Het opstellen van een overtuigende business case met ROI’s voor de invoering van generatieve AI. Identificeren van de eerste use-cases die positieve impact op de P&L en marketingdoelstellingen hebben Ontwikkelen van een roadmap om de Generatieve AI transformatie in je team of organisatie tot stand te brengen.
Voor wie is deze NIMA Mastercourse bedoeld?
Deze NIMA Mastercourse is bedoeld voor senior marketeers, marketing- en brandmanagers en CMO's die hun strategische vaardigheden willen versterken. De mastercourse is geschikt voor marketeers in alle sectoren. Ook B2B- en dienstenmerken komen aan bod.
AANTAL PE-PUNTEN?
12 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals