‘Marketingstrategie is het proces dat leidt van bedrijfsdoelen, via meetbare marketingdoelen naar marketingexecutie, zodat het waarde toevoegt aan het leven van de klant en de eigen organisatie.’
Dinsdag 16 mei vond de elfde editie plaats van de webinar-serie ‘NIMA – De Toekomst van Marketing’. Centraal thema was Marketingstrategie; dat lastige en tegelijk uitzonderlijk belangrijke onderwerp waar de ‘diagnose-fase’ eindigt en waar de ‘uitvoering van het vak’ – de tactics – begint.
Zoals bij elke FOM-webinar streefden we ernaar om bij deze meetings een superspecialist aan tafel te krijgen, een adviseur die verschillende klanten bedient en dus een helikopterblik heeft en altijd een échte marketeer: Emilie Huber is onder meer program director executive education bij het Erasmus Marketing Institute, Rozemarijn Koopmans is Managing Director en co-founder van creatief digitaal bureau Multitude en Maud Olieslagers is Brand Manager Pearle bij GrandVision Benelux.
Samen bespraken ze Marketingstrategie – De weg naar gelukkige klanten, in acht bedrijven.
0 Situatieanalyse
1 Marketingdoelen
2 Doelgroep
3 Merkpositionering
4 Marketingmix
5 Budget-allocatie
6 Implementatie
7 Meten en Evalueren
Kijk ‘m terug en als je nabranders hebt in de vorm van vragen of opmerkingen: Bel of mail NIMA; jouw beroepsvereniging voor professionals in marketing.