Martin van Kranenburg, auteur van het standaardwerk over de optimale inzet van ChatGPT voor een schrijfproces heeft afgelopen weken de nummer-1 positie bereikt van de Managementboek Top-100. Eind september en begin oktober biedt hij twee keer een masterclass aan bij NIMA in Diemen. Voor geïnteresseerden wordt het wel zaak om er snel bij te zijn want de masterclass biedt steeds plaats maximaal 12 personen.
Bij schrijvers van marketing- en communicatieboeken is de Managementboek Top 100 al jaren een begrip. Gebaseerd op de verkopen van de afgelopen 30 dagen stelt de site iedere dag de Managementboek Top-100 samen en onlangs sprak Van Kranenburg op het NIMA Grote AI Congres al de nadrukkelijke wens uit om op 1 te komen in dat lijstje der lijsten.
Meer over de inhoud en het programma van de twee NIMA Mastercourses ChatGPT als tweede Brein lees je hier. Je kunt je ook direct opgeven voor 20 september of 1 oktober.
Dat lukte dezelfde week nog. ChatGPT als tweede Brein leert hoe je je beste prompts schrijft, hoe je een eigen versie van ChatGPT bouwt en hoe je veel tijd bespaart in je schrijfproces en contentcreatie. De NIMA Mastercourses rond zijn boek zullen plaatsvinden op 20 september en 1 oktober. Op het Grote AI Congres van 2 juli werd al duidelijk dat de auteur meent dat alle marketeers aan de slag moeten met AI. De vraag is dan wel waar te beginnen en hoe de eerste stappen te zetten. Van Kranenburg heeft daar een duidelijke visie op en NIMA wil deelnemers aan de Mastercourse helpen om de eerste stappen te zetten en te profiteren van de mogelijkheden van AI voor een marketeer.
De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen. Hij geeft les in het bouwen van prompts met als doel om afnemers te beïnvloeden en conversie te verhogen. In de masterclass bouwen deelnemers een eigen ChatGPT en creëer je een nieuw team dat voor jou gaat werken.