De vijfde editie van het grootste Nederlandse event voor B2B-marketeers op 21 november in het nagelnieuwe hoofdkantoor van DPG Media in Amsterdam heeft zijn programmering rond. De Key Notes worden gegeven door Reuben Alexander Co-Founder & Creative Partner bij Buutvrij for Life en Yousri Mandour Partner & Strategisch adviseur bij Lobster Company (Strategie van de Kreeft).
Weet je genoeg? Schrijf je direct in!
NIMA B2B Xchange is hét jaarlijkse evenement voor B2B marketingprofessionals die op zoek zijn naar nieuwe inzichten, inspiratie en netwerkmogelijkheden binnen hun vakgebied. De organisatie is in handen van de NIMA B2B Marketing Community. Tijdens dit event komen spraakmakende sprekers uit de industrie samen om hun visie te delen op de meest actuele thema’s in B2B-marketing, zoals datagedreven strategieën, account-based marketing (ABM), en de rol van technologie in het versnellen van zakelijke groei.
NIMA B2B Xchange biedt een waardevol netwerk van peers die dezelfde uitdagingen tegenkomen. Het is dé plek om ideeën uit te wisselen, samenwerkingsmogelijkheden te ontdekken en je eigen expertise verder te ontwikkelen.
Bijzonder aan B2B Xchange, is de nadruk op praktijkgerichte sessies waarin je niet alleen leert van de successen (en mislukkingen) van anderen, maar ook tools en methodes krijgt aangereikt die je direct kunt toepassen in je eigen organisatie. Dit jaar staan er ook interactieve paneldiscussies op het programma waarin je zelf vragen kunt stellen aan experts en gelijkgestemde vakgenoten kunt ontmoeten. Nieuw onderdeel dit jaar is The Challenge! met Christel Roeten, Global Sales Director bij Chrysal International, die tijdens de CCO-challenge de confrontatie aangaat met marketing over de verwachtingen van sales. Een leerzame discussie over hoe marketing en sales beter kunnen samenwerken staat centraal – iets waar iedere B2B-marketeer van kan leren.
In totaal zullen tien B2B-marketingprofessionals een sessie voor hun rekening nemen waaronder Niels Heijnen van Bechtle over zijn ervaringen met een indrukwekkende brandingcase. Zijn presentatie zoomt in op de uitdagingen bij het herpositioneren van een merk in de B2B-wereld. Hij bespreekt hoe je interne weerstand overwint, slim omgaat met budgetten en hoe je een succesvolle merkcampagne opzet zonder harde KPI’s.
Esther Hoeve van Interpolis zal vertellen over klantgericht innoveren. Haar case illustreert hoe je vanuit marketing de klantfeedback als leidraad kunt gebruiken voor het continue verbeteren van de klantbeleving. Ze deelt waardevolle inzichten over de manier waarop je deze feedback omzet in actiegerichte strategieën.
Als klap op de vuurpijl vindt er een hackathon plaats, onder leiding van Roel Frietman, waarbij deelnemers direct aan de slag gaan met een actuele B2B-marketingcase. Kortom, dit event biedt volop inspiratie en hands-on inzichten voor de échte B2B-strategen.
Het volledige programma lees je op de site van NIMA B2B Xchange
Ontdek hoe je marketingstrategieën kunt afstemmen op hun verwachtingen en de samenwerking kunt versterken. Als je werkzaam bent in B2B-marketing, mag je dit congres niet missen. Het biedt je de kans om te leren van de besten in het vak, je netwerk uit te breiden en geïnspireerd terug te keren naar je werkplek met nieuwe ideeën en strategieën die je business vooruit helpen.