‘Wat heb je eraan en wat kun je ermee?’ 22 november: Live webinar over SRM & NIMA A

Wie in marketing werkt kent ze, wie in marketing studeert leert ze kennen: NIMA A, B en C zijn standaarden in het marketingvak waarmee zowel vakgenoten als buitenstaanders in één keer begrijpen op welk niveau je kennis en kunde hebt om marketing in te zetten. Een NIMA-diploma is een vinkje op je cv waardoor elke HR-manager of opdrachtgever direct begrijpt waarom jij marketing kunt inzetten als strategie en je niet alleen ontzettend goed bent in banners bouwen of social seeding.

Waarom deelnemen aan dit webinar?
* Snelle Inzicht: Leer de operationele aspecten van marketing in een uur.
* Praktische Toepassing: Maak een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw bedrijf of merk.
* Een kijkje in de Keuken van NIMA: Ontdek wat wij voor jouw marketingcarrière kunnen betekenen.
*Schrijf je vandaag nog in en zet de eerste stap naar een succesvolle toekomst in marketing!

Marketing komt als vak tezamen in de theorie en praktijk van een NIMA Diploma. Je leert héél marketing, van een gedegen analyse tot scherpe keuzes over doelgroepen, prijsbeleid, unieke eigenschappen, je concurrentie en de markt waarop je producten en diensten verkoopt. Ja, en natúúrlijk ook over marketingcommunicatie, reclame, contentmarketing, digital, campagnes en mediakeuze. Al staan die ‘voor ieder zichtbare vormen van marketing’ nooit op zichzelf. Marketing gaat over het vinden van markt en het creëren van vraag naar je product of dienst.

Jaarlijks leggen bijna 2000 mensen een NIMA-examen af en NIMA A is daarbij verreweg het meest gekozen niveau. Maar een NIMA-opleiding is niet iets dat je er zomaar even bijdoet. In een jaar leer je hoe marketing écht werkt. Hoe onderdelen van elk bedrijf en elke organisatie bij elkaar komen: de bekende P’s van marketing komen uiteraard aan bod, maar ook het gereedschap dat je nodig hebt om de plannen van het papier af te krijgen en om duidelijke keuzes te maken met de middelen die je ter beschikking hebt. Over de vraag hoe je die plannen duidelijk en resultaatgericht krijgt, hoe je ze kunt uitleggen aan anderen en hoe je kunt meten waar je staat en waar je heengaat. Marketing gaat over commercieel succes. NIMA A is ‘where the magic comes together’.

Na twee eerdere webinars over het lesprogramma NIMA B en NIMA C, schakelen we op – opnieuw over naar de SRM-studio in Hilversum. Ditmaal om via Waarin verschilt NIMA A van het basisniveau dat je via middelbaar of beroepsonderwijs krijgt aangereikt? Hoeveel beter ben je en welke mogelijkheden biedt dat? Hoeveel uur ben je eraan kwijt en wat levert het je op? Wanneer kies je voor NIMA A, en niet voor NIMA Basis of NIMA B? Daarover vertelt William van Vessem, docent, auteur, scriptiebegeleider van NIMA B en -C-studenten, maar bovenal enorm bevlogen marketingnerd. Samen met Luuk Ros, van Team NIMA loopt hij alle argumenten af waarom een opleiding voor NIMA A een goede keuze voor je kan zijn, zodat je weet wat je kunt verwachten als je overweegt om NIMA A te volgen of nadenkt over de vraag of professionals in je bedrijf of team dat zouden moeten doen.