Massale verschuiving naar ‘afgelegen werkplekken’ heeft proces verstoord om kopers effectief te identificeren en bereiken.
Een meerderheid van de B2B-bedrijven (87%) in de VS en het UK meldt dat hun verkoop- en marketinginspanningen zijn teruggekeerd of aan het terugkeren is naar het niveau van voor de pandemie. Ze melden daarbij een herwaardering van marketing- en salesteams. Dat haalt analist en informatieleverancier Dun & Bradstreet’s uit zijn 8e B2B Sales and Marketing Data Report, waarvoor 605 sales-, marketing-, omzet- en data-DMU’s werden ondervraagd bij middelgrote ondernemingen in Noord-Amerika en het VK.
Het rapport wordt deze week onder meer aangehaald door het internationaal veelgelezen WARC om te illustreren dat Marketing in B2B door de coronacrisis een flinke boost heeft gehad, een geluid dat trouwens steeds luider doorkomt. Afstemmen van go-to-market-teams rond de juiste accountgegevens wordt door respondenten cruciaal genoemd. Ruim zes op de tien (61%) zegt dat dit een nieuwe prioriteit voor hun bedrijf zal zijn in de komende 12 maanden; meer dan een derde (38%) zegt dat dit al een prioriteit is en dat dit ook het komende jaar zo zal blijven.
Dit artikel is geschreven door Luuk Ros SCP en verscheen eerder op