Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Mensen vertrouwen bedrijven niet – ze vertrouwen andere mensen. En dát is precies waar employee advocacy het verschil maakt.
Het is verleidelijk om altijd vooruit te kijken. De volgende campagne, de volgende lancering, de volgende strategie. Toch is reflectie minstens zo waardevol. De NIMA Marketingprijzen bieden een podium aan marketingcases die niet alleen succesvol waren, maar ook de koers van een organisatie hebben beïnvloed. En die kans om jouw case te laten zien, ligt …
AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die gestuurd wordt door continue, intelligente personalisatie. Dit zorgt voor een structurele omwenteling.
Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.
Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed? Pas de 7 B’s toe!
De Europese toegankelijkheidswet gaat nog grotere impact hebben dan de invoering van de AVG. Mooie uitdaging, want een goede marketeer is toch ook een beetje rebel with a cause?’
Zullen we die marketing-koksmuts eens opzetten en je eerste ABM-stappen zetten? Hier is het geheime recept voor jouw succesvolle ABM-implementatie. Bon appétit!
Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.
De inzichten uit het artikel bieden kansen om AI niet alleen te zien als een tool voor efficiëntie, maar vooral als een middel om strategische beslissingen te versterken.