Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Waarom employee advocacy effectiever is dan traditionele campagnes de Redactie

Mensen vertrouwen bedrijven niet – ze vertrouwen andere mensen. En dát is precies waar employee advocacy het verschil maakt.

Lees meer
Jan Willem Koch RM: Waarom jouw marketingcase niet mag ontbreken bij de NIMA Marketingprijzen de Redactie

Het is verleidelijk om altijd vooruit te kijken. De volgende campagne, de volgende lancering, de volgende strategie. Toch is reflectie minstens zo waardevol. De NIMA Marketingprijzen bieden een podium aan marketingcases die niet alleen succesvol waren, maar ook de koers van een organisatie hebben beïnvloed. En die kans om jouw case te laten zien, ligt …

Lees meer
Hoe AI marketing fundamenteel zal veranderen de Redactie

AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die gestuurd wordt door continue, intelligente personalisatie. Dit zorgt voor een structurele omwenteling.

Lees meer
Stefanie Sijtsma (Hartman): ‘Maak duurzaamheid concreet en verleidelijk’ de Redactie

Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.

Lees meer
Waarom een goede reclamebriefing geen luxe is, maar een basisvoorwaarde de Redactie

Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed? Pas de 7 B’s toe!

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘4 lessen over digitale toegankelijkheid die jou als marketeer gaan helpen’ de Redactie

De Europese toegankelijkheidswet gaat nog grotere impact hebben dan de invoering van de AVG. Mooie uitdaging, want een goede marketeer is toch ook een beetje rebel with a cause?’

Lees meer
ABM startgids 2025: dit is het succesrecept de Redactie

Zullen we die marketing-koksmuts eens opzetten en je eerste ABM-stappen zetten? Hier is het geheime recept voor jouw succesvolle ABM-implementatie. Bon appétit!

Lees meer
Een goed verhaal hoef je niet door te duwen de Redactie

Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.

Lees meer
Marketeers benutten AI verkeerd: zo los je dat op de Redactie

De inzichten uit het artikel bieden kansen om AI niet alleen te zien als een tool voor efficiëntie, maar vooral als een middel om strategische beslissingen te versterken.

Lees meer