Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
ABM startgids 2025: dit is het succesrecept de Redactie

Zullen we die marketing-koksmuts eens opzetten en je eerste ABM-stappen zetten? Hier is het geheime recept voor jouw succesvolle ABM-implementatie. Bon appétit!

Lees meer
Een goed verhaal hoef je niet door te duwen de Redactie

Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.

Lees meer
Marketeers benutten AI verkeerd: zo los je dat op de Redactie

De inzichten uit het artikel bieden kansen om AI niet alleen te zien als een tool voor efficiëntie, maar vooral als een middel om strategische beslissingen te versterken.

Lees meer
(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken’ de Redactie

‘De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.’

Lees meer
ABN AMRO op bezoek bij NIMA Experience Marketing de Redactie

Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.

Lees meer
Harald Pol: relatietherapeut voor klantliefhebbers de Redactie

Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.

Lees meer
(Blogpost) ‘De uitgekiende psychologie van Five Guys’ de Redactie

‘Wat bezoekers zich niet realiseren, is dat hun gedrag grotendeels wordt gestuurd door psychologische principes die zorgvuldig zijn toegepast in elk aspect van de formule’

Lees meer
(Blogpost) Lone wolf B2B-marketeer SURVIVALGIDS 2025 de Redactie

‘Ja, het voelt soms eenzaam om de enige marketeer te zijn. Je bent daardoor helemaal op jezelf aangewezen. Dat lijkt misschien een nadeel, maar niets is minder waar’

Lees meer
Goed voornemen in 2025: Senior Marketing Professional (SMP) worden de Redactie

‘Marketingprofessional’ of ‘marketeer’ is geen beschermd beroep en dat zal het ook niet worden zolang álles wat commercie aangaat met marketing in verband wordt gebracht. Een databasemarketeer is een marketeer, een mediastrateeg ook en een reclamemaker ook. Zelfs over de exacte betekenis van het woord marketing bestaat geen consensus, wat er in landelijke nieuwsmedia nog …

Lees meer