Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Monitor Consumentengedrag: streamingdiensten in beweging De redactie

Netflix is al lang niet meer het enige streamingplatform. Nieuwe streamingplatforms schieten namelijk als paddenstoelen uit de grond. Hoe gaat de markt zich ontwikkelen en komen podcasts straks achter een betaalmuur? Als gevolg van de moordende concurrentie met platforms als Videoland en Disney+, verloor Netflix voor het eerst in tien jaar abonnees. Als het gaat om …

Lees meer
Dennis van Evert van Bol.com en Koen van Lunteren van WUA: ‘Hoe je optimaal aan je klantreis bouwt door naar buiten te kijken’ De redactie

Dennis van Evert, manager customer journey bij Bol.com, presenteert samen met Koen van Lunteren, digital research consultant bij WUA, tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Van Evert: ‘Om te laten zien hoe belangrijk het is om naar buiten te kijken, en niet …

Lees meer
Gwenda van Vliet van G-Star Raw: ‘We willen de sustainable leader in de markt blijven’ De redactie

Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens NIMA Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken. Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?Dat de mooiste campagnes ontstaan vanuit verrassing en een authentieke …

Lees meer
Hoe sensory branding bijdraagt aan merkbeleving en merkperceptie De redactie

Op donderdag 31 maart 2022 vond de SWOCC bijeenkomst ‘Sensory Branding’ plaats. Tijdens het event werden de uitkomsten van de nieuwste publicatie 84 ‘Sensory branding’ gepresenteerd en vertelden praktijksprekers over de toepassingen van sensory branding voor je merk. Geluid, geur, smaak, kleur en tast stonden centraal tijdens de bijeenkomst. Hoe kunnen deze sensorische kenmerken bijdragen …

Lees meer
‘Liever beetje reclame en minder betalen voor Video on Demand’ De redactie

Het nieuws dat CNN+ gaat sluiten, volgde snel op de aankondiging van Netflix dat er een daling van het aantal abonnees is ingezet. Dat werpt de vraag op of de abonnement-video-on-demand (SVOD)-bubbel misschien gebarsten is. Cijfers van Morning Consult suggereren dat dit het geval zou kunnen zijn. Netflix reageerde na een soort melt down van …

Lees meer
De 5 klantvoordelen van Web3 De redactie

De afgelopen weken heb ik veel gelezen over Web3, een onderwerp dat mij erg bezighoudt. Waar ik het vandaag over wil hebben, is over de kruisbestuiving tussen mijn eigen passie CX en de trending technologie van Web3. Dus lees vooral door als je benieuwd bent wat de voordelen van Web3 voor klanten kunnen zijn. Voor …

Lees meer
Internationale B2B marketing in een wereld van verschil De redactie

‘The world mag dan our market zijn, maar die is dan misschien wel wat groot’ In Rotterdam gingen tien internationaal opererende B2B-marketeers in gesprek over de weerbarstige praktijk waarin zij opereren. Doel was kennisuitwisseling. Over hoe om te gaan met ‘maar hier is alles anders’, vertaalproblemen, de volgorde van prioriteiten en er volgde een bruikbare …

Lees meer
[NMD22] Tim van Heel (Interpolis): ‘Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?’ De redactie

Tim van Heel is B2B-marketeer bij Interpolis. De titel van zijn presentatie op donderdag 16 juni tijdens NIMA Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht: ‘Elektrakeuring; de introductie van een branchevreemd product.’ BUREAUZIJDENa een kleine tien jaar aan bureauzijde, brengt Van Heel sinds 2020 zijn opgedane kennis en ervaring met B2B-marketing in praktijk bij Interpolis. …

Lees meer
[NMD22] Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright): ‘Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden?’ De redactie

Marcel Aalders (rechts op de foto) is Head of Marketing & Ecommerce bij Carpetright. Samen met zijn collega Sr. Online Marketeer Chiel Menthen verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht. Marcel Aalders RMMerkpositioneringsexpert Marcel Aalders RM laat je anders kijken naar je merk en helpt je dit …

Lees meer