Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
NMD21: Van marketingstagiair tot CEO van Fonq De redactie

Door Nanny Kuilboer Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht NIMA Marketing Day 2021 plaats. Een van de sprekers die dag is Jeremiah Albinus, CEO van Fonq: ‘Nima Marketing Day is een mooi compleet event.’ Een korte kennismaking. Albinus liep in 2006 stage bij een internet start-up in Barcelona en daar ontstond zijn …

Lees meer
NMD21: ‘Verklein de rol die het ego speelt in het nemen van strategische marketingbeslissingen’ De redactie

Door Nanny Kuilboer Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Wing Cheung van Synerflow neemt een van de presentaties voor zijn rekening. Een korte kennismaking. Wing Cheung is founder/digital strategist bij Synerflow Scalable Simplified Digital Marketing. Cheung heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en implementeren van online marketingstrategieën …

Lees meer
Vooral elektronica en drogmetica profiteren van online groei De redactie

Maar hoe sterk is de offline retail nog? Dat online winkelen het afgelopen jaar een groei heeft doorgemaakt is geen nieuws. PwC verrichtte een aanvullend wereldwijd onderzoek naar het gedrag van online shoppers. Daaruit maakt het op dat productgroepen als mode, consumentenelektronica en drogmetica in 2020 veel meer via e-commerce zijn gekocht dan het jaar daarvoor. Ongeveer de …

Lees meer
Cannes Lions is van start, dit zijn de eerste shortlists De redactie

Het internationale Cannes Lions festival speelt zich ook dit jaar uitsluitend online af. Cannes Lions gaat vandaag van start met een uitgebreid online programma waar – tegen betaling – topsprekers zoals Marc Pritchard (P&G), Sir Martin Sorrell en marketingprofessor Mark Ritson te zien zijn. Ook Nederland is goed op de sprekerspodia vertegenwoordigd met onder meer Conny …

Lees meer
Marketing komt met Manifest – wat staat daarin De redactie

Door: Luuk Ros ‘Formeer wendbare teams. Ga experimenteren. Leer van elkaars fouten en bloei.’ Bijzonder nieuws vandaag dat al een tijdje in de lucht hing, maar het blijkt er nu toch echt van te zijn gekomen. Het Platform Innovatie in Marketing – PIM – heeft een manifest uitgewerkt waarin feitelijk uiteen wordt geschreven waarom marketeers nodig …

Lees meer
Oud-directeur Martin Huisman Erelid van NIMA De redactie

Huisman was ook één van de bedenkers van de NIMA Marketing Day en is een strategisch partnership aangegaan met Marketingfacts. NIMA heeft zijn oud-voorzitter en -directeur Martin Huisman uitgeroepen tot erelid. Het bestuur en de Ledenraad waren van mening dat Huisman die benoeming verdiende. Het is pas de achtste keer sinds 1966 dat iemand is benoemd …

Lees meer
The Cookieless Era, hoeveel impact heeft die? De redactie

Een groeiende meerderheid van de conversies wordt gerapporteerd als directe conversies in Google Analytics. Met de komst van de cookieless era zal maar liefst 80 procent van de data die in 2021 inzichtelijk is, in 2022 niet langer beschikbaar zijn. Stel je eens voor dat je 80 procent van jouw huidige data niet zou hebben. Wat voor …

Lees meer
NMD2021: ‘Wat is jouw verantwoordelijkheid als marketeer als je een techreus als Facebook of Google inzet?’ De redactie

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht Nima Marketing Day 2021 plaats. Antoinette Alma en Nick Nijhuis gaan het die dag hebben over moreel leiderschap in marketing. Een must see dus voor elke marketeer. Een korte kennismaking met beide sprekers. Alma is docent en trainer en ontwikkelt onderwijs voor Hogeschool Windesheim. Haar kerngebieden …

Lees meer
Hoe scoor je een 9+ voor creativiteit? De redactie

Wat kun je leren van professionals op het gebied van Brein & Gedrag over Creativiteit?  Een verslag vol ervaring uit de praktijk, theorie en praktische tips om creatief denken aan te wakkeren. Recente inzichten uit neuroscience, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag vinden in toenemende mate hun weg naar marketing. Hoe staat het …

Lees meer