Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
‘Oxford-professor: How Brands Grow klopt niet!’ (blogpost) de Redactie

‘Hij deelt een gevoelige tik uit door te stellen dat het boek van Sharp een verkeerde titel heeft. Het beschrijft hoe grote merken een groot marktaandeel behouden. Maar niet hoe ze daar zijn gekomen.

Lees meer
‘Verleiding in retail? Die is al jaren verrekte ver te zoeken’ (column) de Redactie

De zomer-uitverkoop begint als de zomer nog moet beginnen en de pepernoten liggen al in de winkel als je de koffers van de zomervakantie nog in de kelder moet zetten.

Lees meer
The Panamá paper: mee op NIMA-marketingstudiereis de Redactie

Hamvraag voor de moderne en ESG-gevoelige marketing-mind, is of zoveel klimaatkritische airmiles wel opwegen tegen het nut van een week PE-punten sprokkelen. Daar was maar op één manier écht achter te komen

Lees meer
Panamá City heeft een jaloersmakende stad van kennis de Redactie

Bezoekers leren er niet alleen van de aanwezige organisaties, maar nemen ook deel aan workshops, lezingen en tentoonstellingen. Voor professionals en studenten biedt de locatie opleidingsprogramma’s, vaak gericht op innovatie en technologie.

Lees meer
De koffie is duur, maar Geisha is duurder de Redactie

Of dat een soort totaalexpeditie van 16 uur met schuddende bus, tropische regenbuien, een rammelende Fokker 50 en ontbering waard is voor een clubje van 15 Nederlandse topmarketeers die willen weten waar abraham de koffie haalt?

Lees meer
(Blogpost) Experience Marketing kent vele gezichten… de Redactie

Wat me in ieder geval opvalt omtrent Experience Marketing, is dat er een hele hoop enthousiasme vanaf straalt. Als marketeer wil je toch die relatie met je klant opbouwen en behouden.

Lees meer
Vijf gouden tips om je merkbudget voor 2025 veilig te stellen (of op te hogen) de Redactie

Veel ondernemingen springen veel te makkelijk met het merk om. Vooral bij wisselingen in de top of bij verandering van reclamebureau. Iedereen wil dan overal zijn eigen plasje over doen.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De andere zelf van marketing’ de Redactie

Marketeers zouden kritischer kunnen zijn in welke producten ze vermarkten en voor welke klanten ze willen werken.

Lees meer
(Blogpost) nieuwe campagne Rabobank: Gaap de Redactie

‘Dat de bank naar haar leden luistert, is toch zeker relevant zou je kunnen zeggen, dus wat is nou je punt, Adriaan?’

Lees meer