Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Je zult je claim op duurzaamheid moeten waarmaken De redactie

De vuistregels van de ACM zullen een positieve maatschappelijke impact hebben, maar er zijn ook nog wat onduidelijkheden Het wordt spannend! Steeds meer bedrijven profileren zich met duurzaamheid. In ieder reclameblok komen voorbeelden voorbij van bedrijven als IKEA, Campina, H&M, Vattenfall en a.s.r.. Webwinkels als Bol.com en Zalando labellen duurzame producten. Maar zijn de duurzaamheidsclaims …

Lees meer
No Label, No Trademark De redactie

De Europese registratie van No Label is in 2014 ten onrechte verstrekt, aldus EUIPO. Aiaiai! Onlangs werd nog eens pijnlijk duidelijk wat het risico is van een beschrijvende merknaam. Het Amsterdamse kledingmerk No Label verloor zijn Europese merkbescherming. Volgens het Europese merkenbureau EUIPO is het merk No Label niet onderscheidend voor kleding. Het merkenbureau stelt dat …

Lees meer
Thomas Barta alsnog keynote NIMA Marketing Day De redactie

Al aangekondigd als keynote voor NIMA Marketing Day 2020, gaat het er in 2021 toch echt van komen: schrijver, columnist, docent én eeuwig student op zijn favoriete onderwerp Marketing Leadership Thomas Barta is de eerste keynote van NIMA Marketing Day 2021 op donderdag 9 september in DeFabrique in Utrecht. Voormalige McKinsey-partner Barta verwierf internationale faam …

Lees meer
8 tips voor het creëren van succesvolle zoekadvertenties De redactie

Als jouw zoekadvertentie naadloos aansluit op de intentie van het ingevoerde zoekwoord, heb je al een grote voorsprong op de concurrentie. Het schrijven en samenstellen van een zoekadvertentie is dan ook een van de belangrijkste aspecten als het aankomt op zoekmachinemarketing. Wij nemen je mee hoe je dit het beste kunt aanpakken. Wanneer je zoekt …

Lees meer
Marketingexperts die écht de moeite waard zijn om te volgen?! De redactie

Ik vraag me af: Wie zijn de marketingexperts die echt de moeite waard zijn om te volgen? Met dit artikel probeer ik verder geen complete of ultieme lijst te maken, maar vooral jou als lezer te prikkelen om kritisch te kijken wie je volgt en waarom. Onlangs kon ik een lach niet onderdrukken bij een …

Lees meer
5 steps to prepare for your next advertising campaign pitch De redactie

Imagine. You’ve spent months trying to arrange a meeting with your dream client. After all that hard work, you have one hour to give that perfect campaign, PR, or advertising pitch. Nerve-wracking, right? But there’s a fine line between blowing them away and blowing your chances. We guarantee if you follow the 5 steps outlined …

Lees meer
Deze start-ups wonnen ooit een Dutch Marketing Award De redactie

Karma Kebab pakte ‘m dit jaar! Van kleine zolderfirma naar groot pioniersbedrijf – als je deze wint, breek je definitief door (bewijs). De Dutch Marketing Awards wordt dit jaar alweer voor de zevende keer uitgereikt. Marketeers en bedrijven maken daarbij kans om in één van zeven categorieën te winnen. Vooral de categorie van start-ups bleek in de …

Lees meer
Kennis is macht – hoe bouwt een marketeer dat uit? De redactie

Onderzoek naar opleiding en netwerken in het vak om steeds een neuslengte voorsprong te houden Marketing- en CE-student Lotte Berk probeert een beeld te krijgen van de manier waarop marketeers zichzelf bijscholen en hoe ze aan hun informatie komen om bij te blijven en een voorsprong op te bouwen. Boeiende deelvraag: willen we weer netwerkborrels …

Lees meer
Strategisch denken voor marketeers (deel 1) De redactie

Julian Stevense, founder Brandgurus en kerndocent Strategische Positionering op Nyenrode, gaat exclusief voor MarketingTribune in een reeks blogs dieper in op het thema strategisch denken voor marketeers. Er is geen vakgebied waarin we zo makkelijk strooien met de term ‘strategie’ als in de marketing en bijbehorende vakgebieden zoals media, communicatie en reclame. We hebben strategen, …

Lees meer