Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Column Ina Oome SMP: ‘Je weet nooit voldoende’ Alva van Beek

Door Ina Oome* Ken je klant, ken de markt, alles draait om kennis. Of het nu zelfkennis is of kennis van de markt, het verwerven en vergaren van kennis zorgt ervoor dat je de know how hebt om je doel zo effectief mogelijk te bereiken. Kennis geeft je nu eenmaal inzicht en met de juiste …

Lees meer
(Blog Sigrid Drukker SMP/SCP) Waar blijven de marketingtijgers uit de zorg in die Top 100? Alva van Beek

‘Wie bepalen de koers van het marketingvak én maken het verschil?’ Zo luidt de top van De top 100 marketeers 2018. Een overzicht van leiders die vanuit marketingstrategie het verschil maken. Een indrukwekkende lijst die aangevoerd wordt door de CEO & CCO van ING Nederland. Het is Vincent van den Boogert van harte gegund, daar …

Lees meer
(Blog Judith Verhoef SMP) 6 Growth Hacking learnings Alva van Beek

Growth Hacking is alweer een paar jaar een bekende term in online marketingland (dus geen hype meer). Er zijn genoeg boeken over te vinden: Hacking Growth, Growth Hacker Marketing, Fail Fast/Fail Often, Traction, etc. Maar wie heeft er tijd om ál die boeken te lezen? Ik ben voor de samenvatting gegaan met de lees-hack Blinkist. Om te …

Lees meer
(Column Stephan Ledder) De zin én onzin van strategie Alva van Beek

Door Stephan Ledder* Strategie. Er zijn veel boeken over geschreven. En veel organisaties vinden dat ze er iets mee moeten. Maar is dat wel zo? Is strategie zinvol Strategie was natuurlijk ooit een plan voor oorlogsvoering. Een strijd plan. Met andere woorden: een plan waarmee je in actie komt, nadenkt over de beste aanval en …

Lees meer
(Mabel Nummerdor) Reclame van toen, nu en straks – ‘De toekomst van de Gouden Loeki Alva van Beek

Door Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA Een paar weken geleden had ik de geweldige eer om als spreker aanwezig te zijn bij de uitreiking van de Gouden Loeki in Carré. In een vraaggesprek met Sophie Hilbrand mocht ik mijn visie geven op de ontwikkelingen van reclame, toen nu en straks. Reclame is een enorm accurate spiegel …

Lees meer
(Blog Arthur Simonetti – DSM/NIMA B2B) Purpose and core competencies: the new strategic compass! Alva van Beek

Are we losing long-term perspective in strategy development? Door Arthur Simonetti* Do we still need a long-term vision if our strategic planning cycles are shortening from 5 to 3 years and from 3 to 1 year? How do we make long-term strategic decisions? Or are we moving to tactical decisions only? Maybe you have also …

Lees meer
RM’s Karoline Wiegerink en Jeanine Dijkhuis over de rol van technologie bij persoonlijk klantcontact Alva van Beek

De technologie zal persoonlijk contact exponentieel veranderen. Hotelrecepties en winkels zonder personeel, AI en machine learning vervangen menselijke taken. Maar als het gaat om persoonlijk contact met afnemers is de mens nog altijd dé onderscheidende factor. Het benutten van de kracht van oprechte interesse kan het beste human-to-human, vindt Karoline Wiegerink RM. Dat wordt ten …

Lees meer
(Blog Truus Koppelaar) Hoe Big Data en Algoritmes het werk gaan bepalen Alva van Beek

De afgelopen weken las ik twee boeken die eigenlijk over hetzelfde gaan: door te denken vanuit de klant en technologie als middel in te zetten, ben je als onderneming in deze tijd en in de toekomst succesvol. Michel Schaeffer schrijft als insider over “Het geheim van Bol.com” en Steven van Belleghem geeft in “Customers the …

Lees meer
(Blog Barbara Harmeleers) Merklessen van een snel groeiend tech-bedrijf Alva van Beek

Als ik bij het Bredase CM over de drempel stap, voel ik me direct thuis. Er hangt een gemoedelijke sfeer. Nog voordat ik kan zeggen wie ik ben en waarvoor ik kom, noemt de receptioniste mijn naam. Huh? Hoe weet ze dat zo zeker? Links en rechts word ik vriendelijk begroet. En als ik door …

Lees meer