Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Digital Fluidity – No Line on the Horizon Alva van Beek

Our world is in a state of constant disarray. Let’s not blame it on Trump, Putin or Farage. It is the incessant influx of digital innovations that leaves us flabbergasted each time we view the technology section of The Financial Times. The weekly flood of digital gimmicks makes us believe we are living in a …

Lees meer
Prepare to improvise! Quick reference card on Storytelling! Alva van Beek

Stories pay a pivotal role in marketing. They are crucial to bring our brands alive and crucial to create sharp Value Proposition. Great storytellers have many followers and are driving whole communities. In commercial jobs, the storytellers are the most successful dealmakers and Storytelling is recognized as the backbone of content marketing. Despite this all, …

Lees meer
Grote Klanten Winnen én Behouden met Account Based Marketing Alva van Beek

Vanuit de NIMA B2B community werd eind vorig jaar de 2e rondetafelbijeenkomst over Account Based Marketing (ABM) georganiseerd. Met 18 Marketing Directors uit diverse bedrijfstakken (ICT, zakelijke dienstverlening, finance, healthcare, productie, logistiek) werden ervaringen en inzichten op het gebied van Account Based Marketing gedeeld aan de hand van korte introducties van: Chris Hoogendoorn (Oracle) – …

Lees meer
Geen groentje tussen de groenten Alva van Beek

Je persoonlijke ontwikkeling stopt niet met het behalen van het NIMA Diploma Loes Al is 32 jaar en is sinds 2016 NIMA C Gediplomeerd. Ze trad onlangs toe als bestuurslid van de community NIMA Young Professionals. Wie is deze marketingduizendpoot? Als we Loes Al zeggen, dan zeggen we… Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een marketeer is …

Lees meer
De why van NIMA MyCareer Alva van Beek

NIMA MyCareer is een ware marketing-cloud waar alle leden van NIMA en gediplomeerden een eigen profielpagina hebben en met elkaar in contact kunnen komen. Voor écht ambitieuze marketeers valt er nog veel meer te halen. Jessica Henneman bijvoorbeeld: Jessica Henneman is SMP, Marketing consultant en Product Owner bij Bluedesk. Bluedesk bedenkt, ontwerpt, bouwt én vermarktt …

Lees meer
Startup in het vizier Alva van Beek

Een marketingbureau runnen, een hbo-diploma plus NIMA B1 Certificaat behalen, en dat allemaal binnen hetzelfde jaar: Yoram Roemersma (26), oprichter van XYMS, deed het. Toen ik tien jaar geleden voor het eerst een bijbaan in de sales nam, kwam ik erachter dat commercie mijn wereldje was. Ik werkte voor onder andere Albert Heijn en KPN. Telkens …

Lees meer
Hoe Corporates ook kunnen denken als Start-up Alva van Beek

Op 8 december jl. woonde ik in Amsterdam de masterclass businessmodellen onder leiding van Gijs Mensing (business models inc.) bij. Een inspirerende dag, die liet zien hoe je zelf je business model echt kunt innoveren. Van ‘Execute’ naar ‘Search’ We kennen ze allemaal, de voorbeelden van bedrijven/organisaties die niet (snel genoeg) inspeelden op veranderende marktbehoeftes. …

Lees meer
Column Janine Voerman: Drang om beter te worden Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Janine Voerman, social media & brand experience manager Ben bij T-Mobile Nederland.

Lees meer
Column Felice Uiterwijk: Het echte verhaal Alva van Beek

Eerder dit jaar reisde ik naar Thailand. Om kennis te maken met Orapin, Orachan, Wilawan en Nipalin: vier fairtrade boerinnen met wie we nauw samenwerken en die de ingrediënten verbouwen voor onze curry-kruidenpasta’s, sambal en woksauzen. Hoewel de ontmoetingen kort waren, was ik meteen onderdeel van de boerengezinnen: we kookten lokale recepten en aten gezamenlijk …

Lees meer