Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
5 marcom-topics over de toekomst van marketing Alva van Beek

Auteur: Luuk Ros, contentmanager NIMA Als kat met de negen marketinglevens, waarvan drie vrij nadrukkelijk in de vaktitels, loop je na een paar jaar toch een soort beroepsziekte op en lees je misschien niet álles wat er over marketing wordt geschreven, maar wel veel. Nou wordt hier op het Ministerie van Marketing wel veel over …

Lees meer
Content als vliegenmepper voor marketing én HR Alva van Beek

Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid NIMA Regio Oost De inbound marketing goeroe van Nederland, Edwin Vlems, verdiept zich sinds enige tijd ook in de HR recruitmentwereld. Nadat zijn inbound marketingstrategie zich bewezen had, inspireerden diverse mensen uit het marketingvak hem om deze succesvolle aanpak ook in recruitment toe te passen. In aanloop naar de NIMA bijeenkomst …

Lees meer
Wordt Blokker een succes? Dat ligt aan de marketing Alva van Beek

Of beter gezegd: het wordt een kwestie van full marketing empowerment. Als voorzitter van de beroepsclub van marketeers zit je bijna vanzelfsprekend een beetje met jubeltenen te wippen op je stoel tijdens zo’n uitreiking van de Dutch Marketing Awards. Auteur: Martin Huisman RM, directeur/voorzitter NIMA Fijne nasmaak Feestje is alweer een maand geleden, maar de …

Lees meer
‘Doe de gewone dingen ongewoon goed.’ Alva van Beek

Auteur: Pieter Kopmels SMP, bestuurslid NIMA B2B Zeg eens eerlijk, is elk contactmoment met jouw organisatie volledig geoptimaliseerd in lijn met de verwachtingen van de klant? Of zijn het vooral minder klantvriendelijke procedures en processen die bepalen hoe de klant zaken moet doen met jouw bedrijf? Naar mate organisaties groter worden en werknemers verder van …

Lees meer
NIMA Digital Marketing Leergang: search & anaytics Alva van Beek

Auteur: Nathalie Krom-Wormgoor SMP, marketeer bij 2605 Marketing ZOEKEN EN VINDEN De 2e avond van de NIMA Digital Marketing Leergang stond helemaal in het teken van alles wat te maken heeft met het zoeken en gevonden worden op het World Wide Web. Peter van der Graaf nam ons mee in zijn wereld van Search en …

Lees meer
Jolanda Bakker (Nuon): “Klantbeleving rondom energie wordt steeds emotioneler” Alva van Beek

Stroom, wat is daar nou aan? Het moet gewoon werken! “Een primaire reactie die ik bij consumenten vaak hoor, maar als je gaat kijken waarom ze een bepaalde leverancier kiezen, heeft dat toch steeds vaker met beleving te maken”, aldus Jolanda Bakker, Directeur Marketing Operations bij Nuon, over de nieuwe beleving rondom energie. “Behoeften rondom energie verschuiven …

Lees meer
RET: Reizigersbeleving creëer je van binnen uit Alva van Beek

Internal branding bij een OV-bedrijf dat binnen neerzet wat het buiten wil uitstralen. Tekst: Barbara Hameleers Begin dit jaar sleepte openbaar vervoerder RET de Internal Branding Jaarprijs in de wacht. Het bedrijf dat volgens de landelijke OV-klantenbarometer het beste grootstedelijke OV-bedrijf van Nederland is, gelooft dat niet langer technische innovaties, maar mensen het verschil maken in …

Lees meer
Bibliotheek Eindhoven: merkdenken zonder winstoogmerk Alva van Beek

Internal branding bij een bibliotheek die moest bezuinigen. Tekst: Sabine van Roon-Orgelist SMP* Voor mij is een bibliotheek een ‘gebouw met boeken’. Niet ‘t eerste waar je aan denkt bij branding en interne merkbeleving. Toch is de noodzaak van een scherpe klantfocus en medewerker betrokkenheid ook voor de bieb aan de orde van de dag. …

Lees meer
Mission Zero: the power of purpose Alva van Beek

Hoe een gedurfd doel kan leiden tot bevlogen medewerkers, loyale klanten en een verdubbeling van omzet. Tekst: Barbara Hameleers De tijd dat merken en marketing gingen over de producten en diensten die organisaties verkopen, is voorgoed voorbij. Merken houden zich bezig met de grote vragen in het leven en de uitdagingen waar we als maatschappij …

Lees meer