Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
KEYNOTE NMD 2022: Wat werkt wel en wat werkt niet als we willen veranderen? De redactie

In een humoristische keynote gaat filosoof en cabaretier Paul Smit in op diverse aspecten van menselijk gedrag en de werking van ons brein. Zijn verhaal bevat de nieuwste inzichten. Daarmee belooft de openingskeynote van NIMA Marketing Day 2022 vermakelijk én leerzaam te worden. Een korte kennismaking. Het menselijke brein is eigenlijk een buitengewoon krachtige computer …

Lees meer
‘YouTube wordt vaak gebruikt als archief of voor doorplaatsing van tv-commercials’ De redactie

Peter Minkjan is co-founder & chief product officer bij Team5PM. Samen met Lisa de Wachter, Industry Manager bij YouTube, verzorgt hij een van de presentaties tijdens NIMA Marketing Day 2022. De titel van de presentatie luidt: ‘Succes op YouTube: hoe data & creativiteit de winnende formule is.’ Minkjan: ‘Ondanks de enorme populariteit van YouTube zetten …

Lees meer
Supernova Sportswear: ‘Hoe je missie te vertalen op het gebied van merk, product, prijs en promotie’ De redactie

Marieke Romano-van den Hoek (links) en Elise Althoff (rechts), oprichters van Supernova Sportswear, verzorgen samen één van de sessies tijdens NIMA Marketing Day 2022. Zij spreken over de dilemma’s en ervaringen van startende impact-ondernemers. Een korte kennismaking. Elise Althoff werkt daarnaast als freelance business consultant en interim manager en heeft veel ervaring in de sociale, …

Lees meer
Marieke Heesakkers is Beste Brabantse Marketeer 2021 De redactie

Marketing & culture manager bij Berkvens Deursystemen Marieke Heesakkers is woensdagavond uitgeroepen tot winnaar van de Beste Brabantse Marketeer 2021. Onze Luuk zat namens Marketingfacts en NIMA ook in de jury. In totaal gingen er drie prijzen gingen uit: een voor Marieke Heesakkers (Berkvens Deursystemen) voor Beste Brabantse Marketeer, een voor Michelle de Bresser (Attractiepark …

Lees meer
Hartstichting: ‘Lef in positioneren maakt impact’ De redactie

Fleur de Bruijn en Richard van Nijkerk, respectievelijk Manager Strategische Relaties en Campagnemanager bij de Nederlandse Hartstichting, spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. De Nederlandse Hartstichting, kortweg de Hartstichting, werd in 1964 opgericht voor de bestrijding van hart- en vaatziekten en voor de verbetering van de overlevingskansen en de kwaliteit van …

Lees meer
KRO-NCRV: ‘Factchecken en debunken misinformatie van levensbelang’ De redactie

Ali Haselhoef en Rosanne van de Leemkolk, respectievelijk Conceptontwikkelaar Innovatie en Creative bij KRO-NCRV, spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Ali Haselhoef onderzoekt en implementeert nieuwe tools en technieken voor journalistiek: ‘Met onze vernieuwende journalistieke concepten hebben we prijzen gewonnen bij de DIA’s, SpinAwards en de Tegel.’Rosanne van de Leemkolk krijgt …

Lees meer
Philip Morris Benelux: ‘Wij richten ons op een rookvrije toekomst’ De redactie

Magali Braet is Consumer Centric Organization Head bij Philip Morris Benelux. De titel van haar presentatie tijdens NIMA Marketing Day 2022 luidt ‘De transformatie van Philip Morris: Gaan duurzaamheid en de tabaksindustie samen?’ Een korte kennismaking. Magali Braet studeerde Rechten aan de Universiteit van Antwerpen en begon in 2003 als Marketing & Sales Trainee bij …

Lees meer
Frank Tebbe en Pauline Wielens over Giro555: ‘Een uitzonderlijk merk’ De redactie

Frank Tebbe en Pauline Wielens zijn respectievelijk actie-coördinator en communicatie-coördinator Giro555. Samen spreken zij tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Frank Tebbe werd als hoofd communicatie van het Nederlands Rode Kruis voor het eerst gestrikt als actiecoördinator van Giro555. Nu is hij werkzaam bij de Koninklijke Jaarbeurs als Head of Corporate Communications en …

Lees meer
Onno Koole van Losberger De Boer over het implementeren van value based pricing De redactie

Onno Koole is Group Marketing Director bij Losberger De Boer, een van de grootste leveranciers van tijdelijke en permanente modulaire gebouwen ter wereld. Hij is een van de sprekers tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking. Koole is sinds 2015 Group Marketing Director bij Losberger De Boer, waar hij sinds 2003 in dienst is …

Lees meer