Blogs & Columns

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende blogs & columns geschreven door en voor NIMA leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

Een dame die aan het brainstormen is over nieuwe blogs & columns.

  • Bekijk
Marketingfacts is helemaal nieuw! De redactie

Ha, de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Of daar. Nou ja. Marketingfacts heeft eindelijk een nieuwe site. HIHAAAAA! Vandaag of morgen is er ook een nieuwe nieuwsbrief en eind deze week brengen we ook nog een nieuw Marketingfacts Jaarboek naar de drukker. Dikker en drukker dan ooit. We houden niet …

Lees meer
5 neuromarketing do’s & dont’s om duurzaam gedrag te stimuleren De redactie

Het stimuleren van duurzaam gedrag is belangrijk, maar hoe doe je dat? En wat moet je vooral niet doen? Ontdek het in deze 5 neuromarketing do’s & dont’s. Doe niet aan bangmakerij, maak het gemakkelijk en maak het persoonlijk. Maak mensen niet bang als het gaat om global warming Dat gobal warming een issue is …

Lees meer
Markteffect en Bitvavo: Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld? De redactie

Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk. VEELBESPROKENCryptocurrency is een veelbesproken onderwerp, maar er wordt nauwelijks onderzoek naar gedaan. Wat vinden Nederlanders er nou écht van en wat maakt dat zij …

Lees meer
Traffic Today: ‘Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden’ De redactie

Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022 namens online marketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking. Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Wij zijn altijd bezig met vernieuwing binnen ons vakgebied en content hoort daarbij. We krijgen vaak vragen …

Lees meer
Blue Field Agency: ‘De CMO wordt een Chief Connecting Officer’ De redactie

CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens NIMA Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview. Wat is jullie motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Van den Berg: ‘Er wordt veel over data driven marketing gesproken, maar in de praktijk …

Lees meer
Ipsos en Bugaboo: ‘Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken’ De redactie

Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens NIMA Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique. De titel van de presentatie is De wereld van toekomstige ouders voorspellen met future roadmapping. Landeweerd: ‘Om …

Lees meer
Mark van Hattum van MvH Media: ‘Big data is het antwoord om algoritmes te verslaan’ De redactie

Mark van Hattum, Directeur MvH Media, spreekt tijdens NIMA Marketing Day 2022 op donderdag 16 juni in DeFabrique in Utrecht. Een korte inleiding op zijn presentatie. Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens NIMA Marketing Day?Kennis delen is één van de kernwaardes van ons bedrijf. We vinden het belangrijk om kennis zowel intern …

Lees meer
Hoe ver gaat Unilever eigenlijk met ‘marketing gericht op kinderen’? De redactie

Een ijskaart als een vwo-literatuurlijst vol depressieve russen, lotsbestemde tachtigers en boze feministes? Best opmerkelijk, maar niet geheel verrassend was het nieuws van 21 april dat Unilever zich in zijn food-marketing niet langer richt tot kinderen, jonger dan 16. Het Schatkistje en perenijsje zullen verdwijnen. Liuk waarschijnlijk ook. Want ‘marketing’ is marketing. Unilever maakt serieus werk van zijn …

Lees meer
Arjan van Hartesveldt van Team ITG: Afkicken van dure marketingkanalen De redactie

Arjan van Hartesveldt is Director Client Services bij fullservice marketingbureau Team ITG en hij spreekt tijdens NIMA Marketing Day op donderdag 16 juni in DeFabrique te Utrecht. KANSHet spreken tijdens NIMA Marketing Day biedt mijzelf en Team ITG een extra kans om in contact te blijven met ontzettend gemotiveerde en gepassioneerde marketingprofessionals. We vinden het …

Lees meer