Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

  • Bekijk
De klant is je held, niet het merk De redactie

Boekrecensie van StoryBrand (Donald Miller) Hoe bouw je een StoryBrand? Simpelweg door storytelling toe te voegen aan merkbouw? Eigenlijk wel. Auteur Donald Miller koos hiervoor een originele invalshoek, die van het filmscript. Het leverde een helder en compact framework op. Het van oorsprong Amerikaanse boek van Donald Miller is nu in het Nederlands vertaald, met medewerking …

Lees meer
Integer leiderschap: het juiste doen als niemand kijkt De redactie

Integriteit staat niet gelijk aan reputatie of de creatie van financiële marktwaarde. Nee, het is gestoeld op respect en begrip voor de omgeving. Reputatie kan een afgeleid effect zijn, maar geen doel op zich. Frank Peters geeft je in ‘Het juiste doen als niemand kijkt’ tips om te komen tot integer leiderschap. Transparantie. Het is …

Lees meer
Waarom technologie als regen op het raam is De redactie

Boekrecensie van ‘Mensen worden robots, robots worden mensen’ (Mike van Rijswijk) Een tipje van de sluier wordt opgelicht wat ons te wachten staat aan verdere automatisering en robotisering. Dat is zeker een treffende samenvatting van dit interessante boek. Geen droge opsomming van technische vooruitgang maar een goede uitleg met daarbij voorbeelden hoe al een stukje …

Lees meer
Niet communiceren bestaat niet De redactie

Boekrecensie van ‘Het communicatie DNA’ (Korneel Warlop) ‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen’, luidt de ondertitel van ‘Het communicatie DNA’. Een boek met een rijke schakering aan ervaringen van de auteur en anderen in het communicatievak. Naast die ervaringen bevat het ook beschouwingen over waarom bepaalde vormen van communicatie wel of …

Lees meer
Bromvliegeffect: waarom kleine dingen je gedrag sturen De redactie

Het bromvliegeffect is mij niet vreemd. Zodra dit gezoem in ons huis klinkt, springt mijn vrouw op en grijpt de vliegenmepper. Er volgt dan een hilarische achtervolging waarbij in 90 procent van de gevallen de bromvlieg het moet ontgelden. Dat zo’n klein beestje zoveel energie bij haar losmaakt is ongekend. Het is een mooie metafoor voor de …

Lees meer
Blij van blije collega’s De redactie

Boekrecensie: Happy Change van Bea Aarnoutse & Marianne Jaarsma ‘Hoe blije medewerkers verandering duurzaam succesvol maken’, zo luidt de ondertitel van dit boek. Ik kan me voorstellen dat blije medewerkers uit zichzelf al positief tegenover veranderingen staan, maar zijn ze ook in staat die duurzaam te maken en hoe ‘creëer’ je blije medewerkers die ook …

Lees meer
Bladeren door 69 marketing-C’s De redactie

Boekrecensie M4rk3tingcode van Jerry Helmers De Marketingcode is voor zzp’ers bedoeld als ‘een leidraad voor een goed gesprek met jezelf’ en voor MKB-ers als een ‘prikkelend en constructief onderhoud met je collega’s, medewerkers en sparringpartners’. Download en print een posterversie van De M4rk3tingcode, hang deze op bij jou op kantoor en je hebt de bouwstenen naar …

Lees meer
(Boekrecensie) Starten met innovatie Alva van Beek

Boekrecensie van ‘Impact door Innovatie’ van Annelies Huisingh. Er zijn al boeken volgeschreven over innovatie, dus wat heeft dit boek nu extra te brengen? Eigenlijk precies dat, wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Voor iedereen die weet dat hij of zij moet gaan innoveren maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, …

Lees meer
Een echt marketingboek voor events Alva van Beek

Dezelfde auteur, dezelfde uitgever en hetzelfde thema als het voorgaande boek in 2016: event marketing. En toch is ‘We love events’ een heel ander boek dan ‘Holy trinity events’. Bovendien bevat dit nieuwe boek een extra deel over evenementen tijdens de coronacrisis. In deze tijd dat de hele evenementensector worstelt met het al dan niet …

Lees meer