Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts

  • Bekijk
Boekrecensie Register Marketeers: ‘ChatGPT als tweede brein – ChatGPT en AI in je schrijfproces’ de Redactie

De auteur geeft je opdrachten, verwijst naar sprekers en podcasts. Mijn ervaring is ook, doe dat vooral.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘De Customer Leader’ de Redactie

Een Customer Leader ben je door wat je doet, niet door wat je denkt of belooft. Dit boek is een inspiratie voor marketingstrategie als geheel.

Lees meer
Boek van het kwartaal: de Kunst van Gedrag Ontwerpen De redactie

NIMA houdt het hele jaar de vakliteratuur in de gaten. Soms zitten daar echte pareltjes tussen, dat zijn de marketingboeken die je als professional in dit vak niet mag missen. Iedere drie maanden roepen we zo’n must-read uit tot het marketingboek van het kwartaal. Voor het laatste kwartaal van dit jaar is de keuze gevallen …

Lees meer
Het marketingboek die je wist dat zou komen De redactie

…is eindelijk hier: ‘De kunst van gedrag ontwerpen’ door Astrid Groenewegen. Mensen zijn complex en gedragsverandering is dat ook, maar je kunt méér doen dan veel mensen – ook marketingprofessionals – denken. Als je maar begrijpt hóe mensen beslissingen nemen, heb je goud in handen. Al dat goud bij elkaar is voor het eerst eens …

Lees meer
Brand Design van Ruud Boer geeft ons vak een impuls De redactie

Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Natuurlijk heb je wel een gedachte, soms ook een mening. En dan te bedenken dat mensen elkaar steeds vaker beïnvloeden als het gaat om merken. Het gaat mij er ook niet om nu een discussie te openen over het merk, …

Lees meer
Geen geheime formule, geen shortcut to succes, geen sterrenstof De redactie

Je kent het vast. Goeroes die gouden bergen beloven. Vroeger vaak in de vorm van een piramidespel, tegenwoordig promoten ze zichzelf vooral via online media. Dat kan verleidelijk zijn. Maar de essentie is vaak hetzelfde: vooral de zelfbenoemde goeroe verdient aan de adviezen. Want ondernemen is geen one size fits all. Toch is er veel …

Lees meer
De grote genuanceerde middengroep als uitgangspunt De redactie

Kim Putters was tot medio 2022 directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Daarnaast heeft hij in vele gremia zitting, zoals de SER. In zijn meest recente boek Het einde van de BV Nederland geeft hij zijn ervaring en visie weer, omdat ‘er veel behoefte is aan duiding in een steeds meer verdeelde samenleving, waarin het …

Lees meer
Authenticiteit, moed en transparantie De redactie

(Boekrecensie) Inclusieve Communicatie van Hanan Challouki Een boek over een actueel onderwerp: Inclusieve communicatie. Met als ondertitel “Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken”. Altijd fijn als een boek een actueel thema bij de horens vat, dat mij beter laat begrijpen wat het is en hoe er op strategische wijze mee om te …

Lees meer
Content als zuurstof voor je klanten De redactie

Content. Het is en blijft een dilemma dat woorden die officieel niet in een woordenboek als Van Dale voorkomen toch een enorme aandacht krijgen. Dat geldt dan voor woorden als contentmarketing en contentstrategie. Want er bestaat geen medium zonder content en content kan niet “leven” zonder medium. Het bestaansrecht van content Natuurlijk weten we allemaal …

Lees meer