Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Ga naar onze nieuwspagina

  • Bekijk
Holy Trinity Events Alva van Beek

In dit boek analyseert de auteur zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert voormalig eventmanager Decuypere over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren. Nota bene de inner circle van de Techno muziek in Vlaanderen stond model voor zijn oordeelsvorming. …

Lees meer
Het grote crowdfundingboek Alva van Beek

De ondertitel; “de weg naar jouw crowd” wordt volledig waargemaakt in dit complete boek. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding. De voor en tegens worden helder verwoord en de auteurs nemen je mee om door middel van het zogenaamde crowdfunding canvas model te komen tot een goede afweging om al …

Lees meer
Creating Value with Big Data Analytics Alva van Beek

Big data kan waarde creëren. Big data is de hype voorbij. Door de combinatie van hun academische en pragmatische achtergrond weten deze auteurs de complexe materie laagdrempelig leesbaar en nuchter functioneel te vertellen. Dit is een nuttig boek voor marketeers die geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van data voor beslissingen in de bedrijfsvoering. Tevens geschikt …

Lees meer
Aan de slag met contentmarketing Alva van Beek

De wereld van marketing verandert exponentieel. Contentmarketing speelt daarin een steeds grotere rol en over 10 jaar komen we waarschijnlijk tot de conclusie dat wat we nu weten en doen nog kinderspel was. De schrijver beseft dat en is daarom met een herschreven editie gekomen van wat in 2013 al werd gepubliceerd, echter zonder enige …

Lees meer
Klantsignaalmanagement Alva van Beek

De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek ‘Klantsignaalmanagement’ te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid? En is social media niet enorm in opkomst bij consumenten en bedrijven om interactief met elkaar direct te communiceren om bijvoorbeeld ervaringen uit te wisselen en problemen op te lossen? Denk aan hoe …

Lees meer
Big Data Marketing Alva van Beek

Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef. De eerste hoofdstukken beschrijven de noodzakelijke kaders van Big …

Lees meer
De marketingorganisatie van de toekomst Alva van Beek

Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil. Nieuwe diciplines melden zich op het marketingvlak, het digitale domein biedt legio van mogelijkheden en inmiddels maken we steeds meer gebruik van gedragspsychologen. Marketing ontwikkelt zich en zal zich anders moeten gaan organiseren. Op …

Lees meer
Good Business voor KMO’s Alva van Beek

De titel van dit boek van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden. Met zijn adviesbureau begeleidt Schoofs organisaties bij hun transformatie naar new business. Dat maakt het verwonderlijk dat dit boek grotendeels bestaat uit de klassieke en dan ook nog eens de meest voorkomende marketing-/ …

Lees meer
Disruptive selling – Patrick Maes Alva van Beek

De term disruption is al snel verbonden met business cases zoals Uber of AirBNB. De auteur Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe kijk geeft op sales, marketing en customer service. Niets over business cases maar de rol van drie aanverwante disciplines.

Lees meer