Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts

  • Bekijk
Service Excellence – Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan Alva van Beek

Alweer een boek over ‘uitzonderlijke klantbelevingen’ die structureel het onderscheidend vermogen van iedere organisatie moeten worden. Zit daar niet minstens een tegenstelling in?

Lees meer
Wij zijn big data – Sander Klous, Nart Wielaard Alva van Beek

Soms is het een voordeel als je een boek twee jaar na verschijning pas leest. Het geschrevene blijkt namelijk echt te gebeuren allemaal. Auteurs Sander Klous en Nart Wielaard, schetsen de economische kansen en maatschappelijke effecten van big data.

Lees meer
Human2Human – Daniëlle de Jonge Alva van Beek

Zonder meer een zeer toegankelijk boekje waar je heel snel door heen leest; aardig voor de beginnende verkoper of degene die geïnteresseerd is in het verkoopvak.

Lees meer
Suits & Hoodies – Quintin Schevernels Alva van Beek

Een aantal bestaande Amerikaanse modellen wordt vereenvoudigd weergegeven. Iets wat de Hoodies vast weten te waarderen; Een heerlijk leesbaar boek voor de generatie jonge ondernemers van nu.

Lees meer
Nooit af – Aslander & Witteveen Alva van Beek

Een klaterende waterval, dit boek! Een bloemlezing over de participatiemaatschappij, megatrends, de deeleconomie, sociaal kapitaal, het verdwijnen van de bureaucratie en de wijzigende rol van de overheid. Over samenwerkende zwermen en collectieve intelligentie.

Lees meer
Voodoo Marketing – Ronald Voorn e.a. Alva van Beek

Een boek over verleiding en misleiding. Uitgaande van de zelfbeschikkingstheorie heeft de mens drie sterke behoeften: autonomie, competentie en verbondenheid. 

Lees meer
Neuroleiderschap – Guido de Valk Alva van Beek

De nieuwe inzichten uit neurowetenschap zijn momenteel hot binnen marketing. Marketeers kijken er naar als een kind naar de snoeppot. Bestaat die koopknop waarmee we iedere consument kunnen beïnvloeden?

Lees meer
Wat kan mij nou gebeuren? – Pieter Geelhoedt e.a. Alva van Beek

Op weg naar een prodynamische onderneming, luidt de ondertitel. Dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is.

Lees meer
The Challenger Customer – Brent Adamson e.a. Alva van Beek

Verkopers die het beste presteren in een complexe verkoopomgeving hebben een bepaalde combinatie van gedrag en vaardigheden. Hun stijl onderscheidt zich in de uitdagende benadering van de overtuigingen van de klant.

Lees meer