Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.
Op weg naar een prodynamische onderneming, luidt de ondertitel. Dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is.
Verkopers die het beste presteren in een complexe verkoopomgeving hebben een bepaalde combinatie van gedrag en vaardigheden. Hun stijl onderscheidt zich in de uitdagende benadering van de overtuigingen van de klant.
Je moet je als marketeer steeds opnieuw uitvinden om relevant te zijn voor je klanten en dus voor jouw organisatie die deze klanten bedient. Concurrenten uit onverwachte hoek gaan een rol spelen
Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is dit boek een must-read. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.
Dat het boek geschreven is door zes auteurs merk je tijdens het lezen niet. Het centrale thema van het boek is maximalisatie van de klantwaarde. Dat maakt het boek ook waardevol als managementboek.
Wat een prachtig woord: consumentenpsychologie. Het doet mij vermoeden dat hier alles in zit wat in het hoofd van de consumenten omgaat. De auteur maakt duidelijke scheiding tussen consumentenpsychologie en marketing.