Boekrecensies

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Boekrecensie Register Marketeers) ‘Op jacht naar de perfecte klant’

Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een betere wereld en wil ze daarbij helpen met kennis, inspiratie en een netwerk van ambitieuze groeiondernemers. Nu dus met een methodische groeigids voor startups en scaleups; dát belooft een lekker …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij ook wat de auteur ook bedoelt. Ervan uitgaand dat het beeld dat klanten nu van jouw organisatie hebben of jij van je klanten hebt, niet overeenkomt met de werkelijkheid. Inhoudelijk …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave geeft een idee wat me te wachten staat. Tevens kijk ik naar de eerste pagina en lees ik de eerste tien regels. Bij ‘De rit van mijn leven’, de biografie …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘E-Commerce & E-business’

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer Inmiddels is dit alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek dat je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business. Het boek heeft een goede opbouw en steeds een duidelijk uitleg van alles wat de onderwerpen behelst. Gelukkig …

Lees meer
(Boekrecensie Registermarketeers): De intelligente datagedreven organisatie

We leven in een maatschappij en een wereld waarin data steeds meer een rol spelen in de besluitvorming. Op meerdere niveaus, van operatie, marketing en organisatie. Voor elk niveau en voor elke invalshoek geldt dat data voor een groot deel, als niet het geheel, de besluitvorming bepalen. Die beweging zorgt ervoor dat wanneer je dat …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) “KPI-denken: hou je strategie meetbaar”

Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is. Maar als puntje bij paaltje komt hebben we als professionals best moeite om aan te geven wat het resultaat of de performance van een strategie gaat worden en daarop aangesproken te …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Eerste hulp bij contentrecht

Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG-wetgeving en bijbehorende processen, zijn we overgegaan tot de orde van de marketingdag. Toch is het raadzaam dat we ons, nu we steeds meer content produceren, verdiepen in de (on)geschreven regels van onze rechten en plichten als …

Lees meer
Recensie Register Marketeers: ‘Hard gaan met dezelfde mensen’

Het zoeken, vinden en binden van de juiste mensen is een voortdurende zorg voor elke ondernemer. In dit boek, uit een serie over ambitieuze groeiondernemers, staat toptalent centraal. De ondertitel ‘Groeigids voor startups en scaleups’ doet het boek misschien wel tekort. Waarom niet voor álle mensen die op zoek zijn naar de beste mensen? Veel ervaren professionals die …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Maar hoe dan?’

De meeste gestelde vraag van kinderen – ‘maar hoe dan?’ – is ook de meest gestelde vraag bij ontwikkelingen die je je niet kunt voorstellen. Zoals zelfsturing in een organisatie. Het is dan ook bijna niet voor te stellen hoe Sander Hoeken zichzelf heeft uitgevonden en vanuit dat perspectief, samen met vrienden, de zelfsturing binnen de organisatie Infocaster heeft ontwikkeld. Met …

Lees meer