Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

  • Bekijk
(Boekrecensie) Starten met innovatie Alva van Beek

Boekrecensie van ‘Impact door Innovatie’ van Annelies Huisingh. Er zijn al boeken volgeschreven over innovatie, dus wat heeft dit boek nu extra te brengen? Eigenlijk precies dat, wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Voor iedereen die weet dat hij of zij moet gaan innoveren maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, …

Lees meer
Een echt marketingboek voor events Alva van Beek

Dezelfde auteur, dezelfde uitgever en hetzelfde thema als het voorgaande boek in 2016: event marketing. En toch is ‘We love events’ een heel ander boek dan ‘Holy trinity events’. Bovendien bevat dit nieuwe boek een extra deel over evenementen tijdens de coronacrisis. In deze tijd dat de hele evenementensector worstelt met het al dan niet …

Lees meer
(boekrecensie) De kreeft is een echte overlever en je kunt van hem leren Alva van Beek

Heb je ervaring met veranderingsprocessen, of ga je eraan beginnen? Lees dan ‘De strategie van de kreeft’. De auteurs nemen de kreeft als metafoor om het proces van veranderingen te duiden. En dat werkt. ‘De strategie van de kreeft’, klinkt in eerste instantie als een loze kreet, die me doet afvragen wat ik me er …

Lees meer
(boekrecensie) Leidt merkvoorkeur écht tot marktaandeel? Alva van Beek

Het alleszins leesbare boek van Ed Stibbe mist een afslag waar het gaat om het verschil tussen correlatie en causaliteit Sturen op merkvoorkeur is zeker niet onverstandig, maar het is beslist geen zaligmakende marketing-KPI en het is ook niet de enige die relevant kan zijn. Samenhang is te weinig om conclusies te trekken over oorzaak …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Waarom voorkeursmerken altijd winnen Alva van Beek

Met ‘Why winners give it all’ heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer toegankelijke manier waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dit ook zou kunnen. ‘Why winners give it all’ bevat de nodige theorie met daaraan gekoppeld inspirerende voorbeelden van uiteenlopende aard. …

Lees meer
De winnaar van de PIM Literatuurprijs zorgt ervoor dat marketeers van design gaan houden Alva van Beek

Met haar boek ‘Marketing Design’ wist auteur Eveline van Zeeland afgelopen maand verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Het combineert design thinking met marketing en zet aan tot creatief, oplossingsgericht denken, vooral door marketingvraagstukken te visualiseren in modellen. Het boek staat vol met tools die het aankoopproces van de klant zo helder mogelijk in kaart brengen …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Databedreven marketing Alva van Beek

Terwijl de meeste boeken die over (big) data gaan vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een organisatie. Heeft Danny Oosterveer juist een boek over data als integraal onderdeel van de marketinginspanningen geschreven. Met het doel om je als marketeer, communicatiespecialist of ondernemer niet langer door data …

Lees meer
Max Kohnstamm: ‘Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen’ Alva van Beek

Is Steven van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is er net als bij de nieuwe boeken van Byron Sharp, Seth Godin, Kim & Mauborgne en Robert Cialdini slechts sprake van een veredelde herhaling van zetten? ‘Customers the day after tomorrow’, het vorige boek van Steven van Belleghem, …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Bíjna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie’ Alva van Beek

Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren een constante factor die de ontwikkelingen in de platformeconomie aangeeft en duidt. Als consultant, als expert via de media en via zijn eigen nieuwsbrieven. De drummer is misschien niet de …

Lees meer