Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts

  • Bekijk
(Boekrecensie Register Marketeers) “KPI-denken: hou je strategie meetbaar” Alva van Beek

Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is. Maar als puntje bij paaltje komt hebben we als professionals best moeite om aan te geven wat het resultaat of de performance van een strategie gaat worden en daarop aangesproken te …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Eerste hulp bij contentrecht De redactie

Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG-wetgeving en bijbehorende processen, zijn we overgegaan tot de orde van de marketingdag. Toch is het raadzaam dat we ons, nu we steeds meer content produceren, verdiepen in de (on)geschreven regels van onze rechten en plichten als …

Lees meer
Recensie Register Marketeers: ‘Hard gaan met dezelfde mensen’ Alva van Beek

Het zoeken, vinden en binden van de juiste mensen is een voortdurende zorg voor elke ondernemer. In dit boek, uit een serie over ambitieuze groeiondernemers, staat toptalent centraal. De ondertitel ‘Groeigids voor startups en scaleups’ doet het boek misschien wel tekort. Waarom niet voor álle mensen die op zoek zijn naar de beste mensen? Veel ervaren professionals die …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Maar hoe dan?’ Alva van Beek

De meeste gestelde vraag van kinderen – ‘maar hoe dan?’ – is ook de meest gestelde vraag bij ontwikkelingen die je je niet kunt voorstellen. Zoals zelfsturing in een organisatie. Het is dan ook bijna niet voor te stellen hoe Sander Hoeken zichzelf heeft uitgevonden en vanuit dat perspectief, samen met vrienden, de zelfsturing binnen de organisatie Infocaster heeft ontwikkeld. Met …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Merkdisruptie’ Alva van Beek

Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen,  de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs, brand-director Jeroen Cremer, merkstrateeg Frank Haveman en media-ondernemer Richard Otto zijn in staat geweest om diverse externe ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor merken. Recensent:         Eric van Arendonk, …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Wat communiceren betekent’ Alva van Beek

Wat communiceren betekent is een boek over communiceren zelf. Met zo’n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit boek begonnen. Regtvoort wilde voor zichzelf helder krijgen waar de begrippen ‘communiceren’ en ‘communicatie’ voor staan: ‘Wat maakt werk tot communicátiewerk?’. De antwoorden die hij vond heeft hij op minder …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) Super Social Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In haar derde boek ‘Super Social’ legt Socialemediapionier en –trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect bereikt met sociale media. Nu algoritmes continue veranderen wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken en effect te bemerken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de …

Lees meer
Boekrecensie Registermarketeers: ‘Digital Marketing Pinball’ Alva van Beek

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen. Online marketing biedt oneindig veel mogelijkheden om de effecten van je …

Lees meer
(Boekrecensie Register Marketeers) De Onsterfelijke Onderneming Alva van Beek

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel. De auteur neemt hiervoor de geschiedenis van Apple als voorbeeld. Apple’s successen en mislukkingen lopen als een rode draad door het boek. Het model dat de auteur gebruikt is het AGIL Paradigma. Voor mij is het nieuw maar het bestaat …

Lees meer