Boekrecensies

Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.

Alle boekrecenties zijn te lezen op Marketingfacts

  • Bekijk
(Boekrecensie) The wheel of value Alva van Beek

  Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I oktober 2018 Succesvolle waardeproposities voor bedrijven en organisaties, merken, verenigingen & personen; zo luidt de ondertitel van dit boekje. Aan de omvang te zien, een kleine 60 pagina’s in A5-formaat, is er sprake van een duidelijke focus. Er staan volop voorbeelden in van meer of minder …

Lees meer
(Recensie Register Marketeers) The silver ones Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – september 2018 Do’s en don’ts voor 50+ marketing, zo luidt de ondertitel. De 50 plussers vormen een sterk groeiende groep in de samenleving. Een groep consumenten die het over het algemeen goed hebben. Vaak zijn de kinderen de deur uit en is de hypotheek afgelost. Ze kunnen …

Lees meer
(Recensie) Six batteries of change Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I september 2018 Zoals de titel al aangeeft; een boek over veranderingen. De invalshoek die de auteurs hebben gekozen is die van de bronnen van organisatie-energie. Dit vormt de basis voor een nieuw model. Deze bronnen worden weergegeven in zogenaamde batterijen. Ze zijn ingedeeld in een matrix waarbij …

Lees meer
(Recensie) Holy Fuck – op expeditie naar de toekomst van seks Alva van Beek

Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I augustus 2018 Nieuwe generaties, een verhardende maatschappij, meer lange afstandsrelaties en vooral nieuwe technologieën gaan seks veranderen. Dat deed auteurs Mabel Nummerdor en Jeanneke Scholtens besluiten om op onderzoek te gaan en een boek te schrijven over de voorspelde trends die seks straks beïnvloeden. Wordt seks onpersoonlijk en …

Lees meer
(Recensie) De Klant Centraal Alva van Beek

Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer |  juli 2018 ‘Win het gevecht om de klant’, stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De klant centraal. Het herinnert mij aan een vroegere salesmanager, die riep: ‘Verkopen is oorlog’.  Dat belooft wat. Dehouck is een expert op commercieel en marketinggebied, gastdocent bij hogescholen, spreker en …

Lees meer
(Recensie) Brand Design Alva van Beek

Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I Juli 2018 In 2015 recenseerde ik het boek Brand Design van Ruud Boer al eerder. Mijn conclusie was toen: ‘dit boek is een ware encyclopedie over het fenomeen ‘merk’ (de inhoud) en ‘merkvormgeving’ (het uiterlijk).’ Mijn conclusie nu, is dat dit boek niet alleen ‘het Nederlandse standaardwerk voor …

Lees meer
Gezocht M/V Visual Marketeer Alva van Beek

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I 15 juli 2018 Wat moet ik mij voorstellen bij een Visual marketeer? Een marketeer is mijns inziens een persoon die het vak marketing beheerst. Maar wat is dan een Visual marketeer? Van een dergelijke specialisatie had ik nog niet eerder gehoord. Al nieuwsgierig waartoe dit zou leiden …

Lees meer
(Recensie) Negativiteit mania – De waan van het negativiteitsdenken Alva van Beek

Eindelijk leven we sinds verschillende decennia in een hemel op aarde. Verschrikkelijke ziekten, oorlogen of armoede zijn grotendeels uitgebannen. Als je populistische partijen, Twitter of bijvoorbeeld de publieke omroep moet geloven dan is dit geenszins het geval. Depressiviteit onder de westerse bevolking viert hoogtij. Hoe kan dit “ in hemelsnaam”? Auteur: Rijn Vogelaar Uitgever: AnderZ EAN: 978 …

Lees meer
(Recensie) Appie Tomorrow Alva van Beek

Auteur: Rupert Parker Brady Uitgever: Het Boekenschap ISBN:  9789492723123 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: retail, ondernemen, shopping, FMCG Boekrecensie door Eric van Arendonk*, Register Marketeer – mei 2018 Het 130 jarig bestaan van Albert Heijn in 2017 is de aanleiding geweest om stil te staan bij de toekomst. Met Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een inspiratiebron …

Lees meer