Jaarlijks verschijnen er verschillende marketingboeken. Samen met de NIMA Register Marketeers brengen we je op de hoogte over welke boeken je echt gelezen moet hebben en welke je misschien wel kunt overslaan. De NIMA Register Marketeers schrijven regelmatig boekrecensies om je op de hoogte te brengen over de kwaliteit de laatste marketingboeken.
Auteur: Karin Garritsen Uitgever: Van Duuren management ISBN: 978 90 8965 384 0 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: content, contentmarketing, DNA, branding, communicatieplanning. Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer – mei 2018 Voor een consistent uitgedragen merk dienen organisatiedoel en marketingdoel als uitgangspunt voor het communicatiedoel. Hiermee leg je de basis voor een merkstrategie en kan …
Elk goed idee heeft een onvergetelijk verhaal Auteur: Theo Hendriks Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers B.V., Amsterdam 2018 ISBN: 978-94-005-0884-2 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden: Ideeën, Verhalen, storytelling, gereedschappen, Wow-momenten, pitch Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer I mei 2018 In iedere branche – profit en non-profit – gaat het momenteel over startups innovatie en …
Auteur: Marian Draaisma, Sjors van Leeuwen Uitgeverij: Pluryn ISBN: 978-90-823403-1-0 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden: strategie, management, beleid, marketing, online marketing, digitale marketing, marktwerking, zorgmarketing, zorginnovatie, zorgondernemer, e-health Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer* – april 2018 Er is en er wordt terecht veel over online marketing geschreven. De wereld verandert door digitalisering …
Auteur: Mo Gawdat Uitgeverij Brandt ISBN: 978 94 92037 657 Eerste druk: juli 2017 Geen marketingboek. Een persoonlijke analyse met ervaringen in de zoektocht naar geluk. Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis RM, maart 2018 Als een voormalig Chief Business Officer van Google (X) een formule heeft bedacht om 10 miljoen mensen gelukkig te maken, weet je dat …
‘Voor de rollen, processen en mensen die de contentcultuur creëren. Al met al is dit boek een maatstaf voor de professional om zijn contentarchitectuur te bepalen en tot een goed contentplan te komen. Voor overige marketeers is het een standaardwerk die alle hedendaagse smaken, stijlen en middelen van marketingcommunicatie beschrijft.’ Auteur: Antal de Waij Uitgever: …
Auteur: Marijn van der Starre Uitgever: Klantfocus ISBN: 9789491197734 | NUR 801 Eerste druk: 2017 Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer – Februari 2018 Klanten, wat moet ik ermee? Op zich een rare vraag, het klinkt bijna wanhopig. Wie vraagt zich dit nu af? Dit boek doet een poging om uit te leggen wat klanten …
Auteurs: Jorg Snoeck & Pauline Neerman Uitgever: Van Duuren management/Lannoo Campus EAN: 978908254227 – Eerste druk 2017 Trefwoorden: Retail, management, marketing Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer | Januari 2018 De subtitel luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een …
Auteurs: Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever: Businesscontact ISBN: 978 90 470 10647 Eerste druk: 2017 Kernwoorden: innovatie, startup Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer – januari 2018 De titel en ondertitel van dit boek hadden beter omgekeerd kunnen zijn. Om …
De verschuiving van traditioneel naar digitaal centraal