B2B

Business-to-business marketing (B2B) omvat andere marketingprocessen dan business-to-consumer marketing (B2C). De interesse voor B2B groeit onder NIMA-leden. Daarom werd in 2009 de community NIMA B2B gelanceerd. Het platform verenigd ruim tien jaar B2B-marketingprofessionals binnen de branche om zo voortdurend te blijven ontwikkelen in samenwerking met haar actieve leden binnen de community. Een platform voor marketingprofessionals die werkzaam zijn bij een organisatie en/of diensten levert aan zakelijke doelgroepen.

Deze groep is voortdurend aan het zoeken naar de optimalisering van B2B-marketing. Door kennis en ideeën uit te wisselen ontstaan weer nieuwe inspirerende bijeenkomsten en andere vormen van kennisdeling.

Wat doen we?

Sinds de lancering van het expertiseplatform binnen B2B-marketing, zijn er waardevolle B2B-evenementen gerealiseerd die experts binnen de branche kennis en nieuwe inzichten heeft opgeleverd. Van inspiratiemiddagen tot evenementen over klantgerichte en innovatieve businessmodellen binnen B2B. Zo is op 8 oktober 2020 het B2B Marketing Event georganiseerd voor en door B2B-marketingprofessionals. Tijdens het B2B Marketing Event kwamen cases en verhalen aan bod met ‘the good, the bad én the ugly’ uit de praktijk. Er zijn twaalf cases gepresenteerd van ervaren professionals uit de branche werkzaam bij bedrijven o.a. als Auping, DSM, Philips en AFAS.

In de media

Een aantal bestuursleden van NIMA B2B publiceert interessante inhoudelijke blogs, die je hieronder kunt terug lezen:

Waarom is de NIMA B2B Community interessant? 

De missie van het B2B Community draagt bij aan de missie van NIMA. Het doel om kennis en expertise over B2B-marketing te verbreden door B2B-marketingprofessionals met elkaar te verenigen, zodat zij op duurzame wijze meerwaarde kunnen bieden aan de organisaties waarvoor zij werkzaam zijn.

Voor wie is de NIMA B2B Community interessant? 

De NIMA B2B Community is interessant en waardevol voor B2B-marketingprofessionals die:

  • bij hogere onderwijsinstellingen dit proces bestuderen of onderzoeken
  • werkzaam zijn als strategisch B2B-marketeer in de bredere zin van het woord
  • van mening zijn dat B2B-marketing anders ervaren wordt dan consumentenmarketing
  • inzien dat het nuttig is om te leren van andere B2B-marketingprofessionals in andere B2B-markten
  • bereid zijn om ervaringen en ideeën met anderen te delen over de branches heen.
NIMA B2B-bestuur

Wie zijn de gezichten achter de NIMA B2B Community? De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden binnen de community. Maak hier kennis met de NIMA B2B-bestuursleden.

Rik ten Wolde SMP Senior Marketing Manager Klantsucces & Werkgevermarketing, AFAS Software
Arthur Simonetti RM (voorzitter) Marketing Director, DSM
Pieter Kopmels SMP Global Marketing Manager bij DSM
Joost Niepoth RM Partner NGS-Express, NewGrowth Strategies
Mireille Komen Sr. Marketing Manager, Cannock
Esther Hoeve SMP Marketing Director, Interpolis
Joy van Roessel Marketing Manager, Capi Europe
Selma van Staveren Marketing Manager B2B bij Portbase
Contact

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl of bel 020 – 503 93 00.