NIMA Brein en gedrag Community

Wie denkt dat hij 100% rationele keuzes maakt, heeft het mis. Wetenschappelijk onderzoek toonde aan dat alleen personen met een specifieke hersenbeschadiging in staat zijn om dat te doen. Emoties spelen een grotere rol dan we zelf graag toegeven. En van veel van die emoties zijn we ons niet bewust. Toenemende kennis over het brein leidt ertoe dat we steeds beter snappen hoe gedrag tot stand komt en waardoor het wordt beïnvloed.

Neuromarketing

Wat doen we?

Binnen de Brein en Gedrag Community, een speelveld waar marketeers die begrijpen hoe consumer-decision making werkt. In korte tijd groeide het aantal leden binnen deze community snel en zijn er waardevolle inspiratiesessies gerealiseerd die kennis en nieuwe inzichten heeft opgeleverd.

Aankomende events van Brein & Gedrag

Interviews

Hieronder vind je de interviews van de NIMA Community Brein en Gedrag.

In het eerste interview spreken we met met Marijke van Putten van de Universiteit Leiden over consumentenintertie.
Waar marketeers normaalgesproken naar een customer journey kijken om mensen in beweging te krijgen, heeft Marijke van Putten onderzoek gedaan naar het omgekeerde: waarom komen mensen níet in beweging? In dit interview vertelt ze over het onderzoek en het model dat zij hiervoor ontwikkeld heeft. Dit brengt zowel de beslisstadia als de bijbehorende psychologische effecten in beeld. Wil jij meer weten over het effect van framing, loss aversion en uitstelgedrag op het gedrag van jouw klant én hoe je hier als marketeer op kunt inspelen? Kijk dan naar het interview Martin van Kranenburg en Desiree van Wieren met Marijke van Putten.

In het tweede interview vertelt Tim den Heijer, medeoprichter van het bureau B.R.A.I.N, over het door hen ontwikkelde B.R.A.I.N.-framework en het belang van Behavioral Economics als inspiratiebron voor het creëren van effectievere campagnes, door de inzichten in de werking van het brein te gebruiken als pijler voor een campagne of merkbouw. Ben je benieuwd naar wat je met creativiteit kunt bereiken en wat je hier als marketeer mee kunt? Bekijk dan het interview van Anyta Cox en Lysander van der Sluis met Tim den Heijer.

Waarom is de Brein en Gedrag Community interessant?

Recente inzichten uit neuroscience, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag vinden in toenemende mate hun weg naar marketing. Ook binnen marketing uitermate relevant, want creativiteit is de basis voor innovatie en ontwikkeling. Wat de Brein en Gedrag Community zo interessant maakt is het overdragen van kennis binnen de community en het leveren van een bijdrage door het verbreden van de kennis omtrent, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag. De marketeers binnen deze community hebben dan ook een enorme voorsprong.

Ook in 2024 zullen er diverse events op de kalender staan waarin we wetenschap & onderzoek koppelen aan een specifiek toepassingsgebied binnen marketing en praktijkcases delen.

Voor wie is de Brein en Gedrag Community interessant?

Voor marketeers die design inzetten bij het vormen en vormgeven van merken, in welke vorm dan ook, zoals diensten of producten, visuele identiteiten, verpakkingen, campagnes, et cetera en voor ontwerpers die samen met hun opdrachtgevers vormgeven aan merken, vanuit welke discipline dan ook.

Bekijk hier onze terugblikken

NIMA Brein en Gedrag-bestuur

Wie zijn de gezichten achter de NIMA Brein en Gedrag Community? De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden binnen de community. Maak hier kennis met de NIMA Brein en Gedrag-bestuursleden.

Vladimir den Baars (voorzitter) Client Director bij Neurensics
Tim den Heijer Creative strategy & Copy bij B.R.A.I.N. Creatives
Olaf Cox Strategy & business development bij Pubmarket!
Mylene Samuels Experience-designer
Daan Goote Msc Behavioral adviseur & client director

Contact

Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl of geef het aan in jouw MijnNIMA-account.

Klik hier om je aan te sluiten bij de LinkedIn-groep en mis geen enkele update.