NIMA Internal Branding Community
Voel jij je ook aangesproken met dat een merk sterker wordt als de merkwaarden ook door de organisatie worden nageleefd? En ben je benieuwd hoe anderen dat voor elkaar krijgen binnen een organisatie? De Internal Branding Community is een community die het doel heeft om professionals samen te brengen die elkaar inspireren op het gebied van Internal Branding.
Wat doen we?
Binnen de Internal Branding Community worden er ieder jaar verschillende activiteiten georganiseerd. Tijdens deze activiteiten worden uitgangspunten als: kennisdeling door gesprekken met vakgenoten en discussies, presentaties van opvallende cases & publicaties, zoeken van het bewijs van internal branding en bedrijfsbezoeken gerealiseerd. Alles om de kennis van professionals binnen het vakgebied te verbreden.
Aankomende events van NIMA Internal Branding
Waarom is de Internal Branding Community interessant?
De missie van de Internal Branding Community draagt bij aan de missie van NIMA. Het stimuleren van marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten.
Een merk is één van de krachtigste middelen van een bedrijf om klant en consument op emotioneel niveau aan zich te binden. Het merk is een icoon dat het bedrijf dat diensten en producten emotionele betekenis geeft. De merkboodschap wordt niet alleen door de externe wereld ontvangen maar ook intern door de medewerkers. Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er bij de medewerkers een directe link gelegd tussen markt en gedrag. Dit noemen we internal branding.
Voor wie is de Internal Branding Community interessant?
Voor marketeers, communicatieprofessionals, HR-managers en voor de directie en het management die het belangrijk vindt om de klant en consument op emotioneel niveau aan zich te binden.
Artikelen geschreven door de bestuursleden van de Internal Branding Community:
- Living the brand: Nicholas Ind en de oorsprong van internal branding
- “Je moet wel van je eigen mensen houden”
- Kijkje in de keuken bij HORNBACH met Jim Krokké: “Collega’s behandelen je als familie”
- De interne influencers van Eneco (interview)
- Ondanks de krappe arbeidsmarkt zijn aantrekkelijke employer brands nog steeds zeldzaam
- Internal branding bij de Bijenkorf
- Van internal branding naar internal alignment
- Internal Branding als kompas voor ontwikkeling van mens en organisatie
- Internal Branding; hoe je de binnenkant met de buitenkant verbindt
- Internal Branding: van ‘nice to have’ naar ‘need to have’
NIMA Internal Branding bestuur
Wie zijn de gezichten achter de NIMA Internal Branding Community? De community wordt met veel enthousiasme bestuurd door actieve leden binnen de community. Maak hier kennis met de NIMA Internal Branding-bestuursleden.
Contact
Wil je via e-mail op de hoogte gehouden worden van de activiteiten, meer weten over dit platform, actief deelnemen of contact met het bestuur? Stuur dan een e-mail naar events@nima.nl of bel 020 – 503 93 00.