17/02
Education Day – Branding, the game of the name

Education Day  – Branding, the game of the name

Docenten kunnen zich aanmelden via de Schrijf me in-knop. Heb je geen account bij NIMA? Dan kun je je eerst eenvoudig registreren om je vervolgens aan te melden.

17 februari 2022
13:15 - 15:30

Geen file deze keer,
dit is een online event

Classes & Events > Education Day – Branding, the game of the name

INVESTERING

NIMA Member € 0, - (excl. btw)
Normaal tarief € 0, - (excl. btw)

Dit event is gratis voor docenten.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Dit event is gratis voor docenten.

ORGANISATOR

NIMA & Noordhoff

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Een sterk merk merk je!
Waar branding, of merkmanagement, ooit een puur tactische reclame- en designactiviteit was, heeft het vakgebied zich inmiddels ontwikkeld tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. Vroeger ging het om the name of the game. Nu om the game of the name. Oftewel: het totale proces waarmee een organisatie met haar merk(en) structureel een marktpositie probeert te creëren, handhaven en uitbouwen. In deze NIMA Education Day zullen Andy Mosmans en Patrick van Thiel, auteurs van het nieuwe standaardwerk BRANDING, duidelijk maken hoe moderne merken richting en betekenis geven aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt. En, zoals de Engelse consultant Simon Anholt dat noemt 'a shortcut to decision making' zijn. Omdat merken mensen helpen een keuze te maken. Op de consumentenmarkt, maar ook op de zakelijke markt, de investeringsmarkt en de arbeidsmarkt. 
 
Programma
13:15 – 13:30 Inloggen
13:30 – 13:45 Introductie NIMA
13:40 – 14:10 Presentatie Andy Mosmans
14:10 – 14:25 Q&A
14:25 – 15:00 Presentatie Patrick van Thiel
15:00 – 15:15 Q&A 
15:15 – 15:30 Afsluiting
 
Presentatie Andy Mosmans – Merken als organiserende principes 
Andy Mosmans zal als eerste in een presentatie van een half uur aandacht besteden aan hoe merken zich hebben ontwikkeld van simpele trademarks tot organiserende principes. Moderne merken fungeren als ‘concepts that drive the business’. Net als het DNA bij mensen, verschaft een merk organisaties en stakeholders een blueprint bij hun handelen. Steeds vaker is dat zelfs een blueprint voor een betere wereld. De beste merken willen niet alleen de beste van de wereld zijn, maar ook de beste voor de wereld. Ze opereren niet alleen vanuit een idee, maar ook vanuit een ideaal, of een tot de verbeelding sprekende purpose. 
linkedin.com/in/andymosmans
 
Presentatie Patrick van Thiel – Vijf stromingen binnen branding als houvast merkstrategie
Binnen het vakgebied branding zijn er flink wat theorieën ontwikkeld. Geregeld spreken deze elkaar tegen. Hoe weet je nu welke theorie relevant is in welke situatie? Het is een vraag waar waar professionals, docenten en studenten vaak mee worstelen. We onderscheiden daarom – en dat is nieuw en niet eerder op deze manier beschreven – vijf stromingen binnen het vakgebied branding. De positioning-, de penetration-, de peer-to-peer-, de partner- en de purpose-stroming. Een expliciete keuze voor een (dominante) stroming geeft houvast bij de ontwikkeling van een merkstrategie en de uitvoering daarvan. In een halfuur tijd introduceert Patrick van Thiel de vijf stromingen. 
linkedin.com/in/patrickvanthiel
 
NIMA Docentleden en NIMA Qualified Lecturers gratis
NIMA organiseert speciaal voor haar docentleden en NQL'ers kosteloos de Education Days. Ben je (nog) geen docentlid? NIMA docentlid worden kan snel. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen van een NIMA Red Member en zijn de deuren naar ons netwerk geopend.
 
PE-punten
Deelname aan deze online Education Day levert NIMA Qualified Lecturers 2 PE-punten op.
 
Dit event wordt aangeboden door:
Noordhoff.PNGMOA.PNG    Logeion.PNG NIMA logo zonder tagline_transparant.png