Masterclass: Marketing-D1 Executive Marketing
Hoe win je een Gouden Effie? Met de masterclass Marketing-D leg je de basis.
Eerstvolgende beschikbare data
Deze tweedaagse Executive Marketing Masterclass wordt door de Iris Academy georganiseerd en als NIMA lid kan je hier zeer voordelig naar toe.
Op dag 1 hebben we verschillende CMO's en CCO's: CMO of the Year 2024 Brenda Smith (AS Watson), Patrick Kuijsters (ABN Amro, voorheen o.a. Volksbank), Tisha van Lammeren (CCO Odido, voorheen Deloitte en Arthur Andersen) en Frenkel Denie (CCO ANWB, voorheen P&G, Bavaria, FrieslandCampina en voorzitter bVA).
Op dag 2 bestaat de line-up uit CEO's met een marketingachtergrond Saskia Egas Reparaz (HEMA, winnaar Gouden Effie 2024), Joris Aperghis (WE Fashion, voorheen Coca-Cola, MTV en G-star), Walter Peteri (DGA Quooker) en Suzanne Koning (Inshared, voorheen o.a. Sanoma, NU.nl, Marks & Spencer, Ahold, Danone en McKinsey). Er is voldoende gelegenheid om met hen in gesprek te gaan en je eigen perspectief te geven.
Zij presenteren en gaan in op vragen zoals:
1. Wat zie jij als de belangrijkste ontwikkelingen van het marketingvak in de komende vijf jaar, en hoe ga je om met de uitdagingen van het marketingvak binnen jouw organisatie en team?
2. Wat is het unieke perspectief dat marketing te bieden heeft binnen een organisatie, hoe zorg je dat marketing een strategische invloed heeft binnen de organisatie, ook naar andere disciplines zoals finance, HR/cultuur, duurzaamheid en andere (maatschappelijke) thema's?
3. Waarom zijn er relatief weinig CEO's met een marketingachtergrond, wat zijn de belangrijkste barrières en wat is je advies aan marketeers die CMO, CCO of CEO willen worden?
4. Wat was de grootste uitdaging toen je zelf de stap naar een bredere, strategische rol maakte, en van welke fouten onderweg heb je het meest geleerd?
5. Welke lessen van marketing pas je nu als leider nog dagelijks toe?
6. Wat zie jij als de kern van succesvol leiderschap en hoe verschilt dat van marketingleiderschap?
Juist in een snel veranderende wereld waarin technologie de marketeer helpt maar ook bedreigt. De veranderingen stellen nieuwe eisen aan marketeers en het vak, en vragen om een nieuw perspectief, nieuwe kennis, vaardigheden en samenwerkingsvormen. Met meer impact voor mensen, voor organisaties en voor de maatschappij als geheel tot gevolg.
Deze tweedaagse Masterclass is los te volgen en is tevens de eerste van drie modules van de opleiding Marketing-D, die naast deze D1-module bestaat uit twee modules van elk vier dagen (D2 en D3).
AANTAL PE-PUNTEN?
12 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
NIMA Qualified Lecturers