Marketingcommunicatie in 14 stappen (4-daagse opleiding)
Wat moet de professional in marketingcommunicatie van nu weten?
Eerstvolgende beschikbare data
Wat moet de marketingcommunicatieprofessional en communicatieadviseur van nu weten om een echte professional of adviseur te kunnen zijn? Zeker in een marketingcommunicatielandschap dat zo snel verandert en steeds meer mogelijkheden biedt, worden keuzes, planmatig te werk gaan en écht begrijpen hoe de verschillende planelementen zich tot elkaar verhouden nog belangrijker. "Marketingcommunicatie in 14 stappen" is dé praktijkgerichte marketing vakopleiding met alle belangrijke marketingcommunicatie-onderwerpen, die met elkaar het fundament en het strategisch marketingcommunicatieplan vormen voor de echte marketingcommunicatieprofessional.
Deze opleiding, verzorgd door iris academy, wordt gegeven door de auteurs van het bekroonde en veelgebruikte boek Marketingcommunicatie in 14 stappen: Guy van Liemt en Gert Koot. Zij hebben veel ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieopleidingen. Daarnaast adviseren zij diverse organisaties in hun merk-, marketing- en communicatiebeleid.
Sabine X. Koens, Brandstore Manager bij Almere City Marketing
Dag 1
- De organisatie en de organisatie-identiteit als relevante context: organisatievisie, -missie, -waarden, -doelen en -strategieën
- Marketingdoelstelling & -strategie
- Marketingdoelgroepen & behoeften; segmentatie en targeting
- Marketinganalyse, het fundament: inclusief trends & ontwikkelingen: wat is er aan de hand?
Van merkidentiteit & positionering tot consumer/human insights
- Positionering & merkidentiteit inclusief de meervoudige merkidentiteit (Hamburgermodel)
- De verschillende marketingcommunicatiedoelgroepen (strategie = kiezen)
- De marketingcommunicatiebarrière als het centrale marketingcommunicatievraagstuk
- Consumer en customer (human) insights als haakjes om de barrière op te lossen
Dag 3
Vaststelling marketingcommunicatiedoelstellingen & -strategie en vertaalslag in centraal creatief concept
- De diverse marketingcommunicatiebudgetteringsmethoden
- Kiezen van de marketingcommunicatiedoelstellingen
- Marketingcommunicatiestrategie, waaronder de keuze voor de propositie en de marketingcommunicatievormen om de marketingcommunicatiedoelstelling te realiseren
- De 6 fasen van het creatieve ontwikkelingsproces
- Beoordelen van creatieve concepten en uitingen in de praktijk
Dag 4
Marketingcommunicatieplan en Wrap-up
- De marketingcommunicatiemiddelenmix als logisch vervolg op de keuzes in de marketingcommunicatiestrategie met als doel het realiseren van de marketingcommunicatiedoelstellingen
- Maken van het marketingcommunicatieplan inclusief de middelenmix, rekeninghoudend met plaats en tijd van de marketingcommunicatie (juiste boodschap, juiste persoon, juiste plaats, juiste moment)
- Meten van de effectiviteit van marketingcommunicatie: het marketingcommunicatiemiddelen-effectiviteitsmodel.
- De terugkoppeling: en nu de stappen weer terug. Heb je een logische plan?
- Evaluatie: methoden & technieken om de verschillende marketingcommunicatie-elementen van je plan te toetsen.
- Samenvatting van alle 14 stappen.
Guy van Liemt RM
Bedrijfseconoom, docent, spreker, marketing-, marketingcommunicatie- en merkadviseur, lid van het NIMA College van Register Marketeers
Gert Koot
Eigenaar Branded Entertainment, docent, auteur, spreker en marketing- en communicatie-adviseur
AANTAL PE-PUNTEN?
15 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals