Marketing Impact met Data en AI
Databedreven Marketing. Waardecreatie door data-inzichten
Eerstvolgende beschikbare data
Marketing Impact met Data en AI
De ontwikkelingen in data en technologie razen sneller voort dan ooit. Digitalisering, artificiële intelligentie en robotisering zorgen voor ingrijpende, blijvende veranderingen. Dat geldt voor álle sectoren en zeker ook voor het vakgebied marketing. De innovaties bepalen hoe veeleisende klanten zakendoen en bieden tegelijkertijd enorme kansen. Organisaties kunnen dankzij data meer dan ooit (klant)voordelen creëren, maar dan moeten zij zich wel blijven aanpassen. En dat gaat niet vanzelf…
Aan marketeers de taak om de grenzeloze mogelijkheden volledig te benutten. Een pittige uitdaging, want veel van de innovaties zijn IT- of computer science-gerelateerd. En daarvoor zijn marketeers meestal niet opgeleid. Willen zij ook op dit onderdeel van hun vak het initiatief houden dan moeten zij up-to-date blijven en leren omgaan met steeds weer nieuwe tools. Het tempo van de innovatie vereist een voortdurende investering in kennis en vaardigheden op het gebied van technologie en data.
Om de nieuwste technologieën effectief in te zetten in hun marketinginspanningen, moeten moderne marketeers niet alleen over strategisch inzicht beschikken, maar ook technologisch up-to-date zijn. Alleen zo kunnen zij waardevolle klantinteracties blijven creëren en innovatieve marketingstrategieën ontwikkelen. Kortom, voor marketeers is het geen vraag meer of ze databedreven én -gedreven gaan werken, het is een onmisbaar onderdeel van hun vak geworden.
University of Groningen Business School & samenwerkingspartners
De University of Groningen Business School (UGBS) ondersteunt samen met het Nima, DDMA en Data and Insights Network marketeers en bedrijven in hun digitale ontdekkingstocht. In het Executive programma Marketing Impact met Data en AI je waar de mogelijkheden liggen. Hoe benut je die het beste? En hoe combineer je ze met andere disciplines? Naast de nieuwste wetenschappelijke inzichten ervaar je wat het betekent om marketingbeslissingen te nemen op basis van feiten, analyses en voorspelmodellen. Onze deskundige experts helpen jou en je organisatie om effectief databedreven te werken. Ervaar hoe klanten dit waarderen. Behaal concrete verbeterresultaten in een wereld die snel digitaliseert.
De opleiding is er voor alle professionals (marketeers, consultants, ICT'ers , analisten en professionals met een commerciële achtergrond) die serieus met data aan de slag willen. Bovenop een breed basisprogramma kiezen de deelnemers voor een verdiepend vervolg met een topmodule. Omdat databedreven werken steeds belangrijker wordt in organisaties, wordt het ook op steeds meer verschillende terreinen ingezet. Niemand kan tegenwoordig nog expert zijn op elk onderdeel van het werken met data. In het programma maken we daarom onderscheid in vier verschillende disciplines: de Data Marketeer, de Data Scientist, de Data Consultant en de Data Engineer.
- Data Marketeers passen data toe in marketingstrategieën. Met data analyseren zij klantgedrag en optimaliseren zij campagnes. Zo kunnen bedrijven hun doelgroepen effectiever bereiken
- Data Scientists analyseren grote hoeveelheden data om inzichten te vinden waarmee bedrijven betere beslissingen nemen. Ze gebruiken geavanceerde technieken, zoals machine learning en statistiek, om voorspellingen te doen en patronen te ontdekken
- Data Consultants helpen bedrijven bij het begrijpen en gebruiken van hun data, zodat ze hun processen kunnen verbeteren. Ze geven advies over een effectieve inzet van data om bedrijfsdoelen te bereiken
- Data Engineers bouwen en onderhouden de technische infrastructuur die nodig is om data te verzamelen, op te slaan en te verwerken. Ze maken data op de juiste manier beschikbaar voor analyse
Voor elk van deze disciplines ontwikkelden wij modules. Die gaan stuk voor stuk dieper in op onderdelen van het databedreven werken binnen het marketingvakgebied. Zo leer je heel gericht de specifieke vaardigheden en kennis die je nodig hebt binnen jouw discipline. In alle modules besteden we veel aandacht aan het samenwerken met andere disciplines. Door meerdere modules te volgen kun je je ook verdiepen in diverse facetten van het marketingvakgebied. Klik in de kolom links voor meer informatie per module.
University of Groningen Business School & samenwerkingspartners
De University of Groningen Business School (UGBS) ondersteunt samen met het Nima, DDMA en Data and Insights Network marketeers en bedrijven in hun digitale ontdekkingstocht. In het Executive programma Marketing Impact met Data en AI je waar de mogelijkheden liggen. Hoe benut je die het beste? En hoe combineer je ze met andere disciplines? Naast de nieuwste wetenschappelijke inzichten ervaar je wat het betekent om marketingbeslissingen te nemen op basis van feiten, analyses en voorspelmodellen. Onze deskundige experts helpen jou en je organisatie om effectief databedreven te werken. Ervaar hoe klanten dit waarderen. Behaal concrete verbeterresultaten in een wereld die snel digitaliseert.
AANTAL PE-PUNTEN?
0 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals