13/10
Masterclass: Businessmodel Innovatie

Masterclass: Businessmodel Innovatie

Wat is de kracht van een waardevol (platform) businessmodel?

13 oktober 2021
09:30 - 17:30

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam

Classes & Events > Masterclass: Businessmodel Innovatie

INVESTERING

NIMA Member € 600, - (excl. btw)
Normaal tarief € 750, - (excl. btw)

Inclusief lunch op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in

Wat is de noodzaak van businessmodel innovatie?

We leven in een dynamische wereld waarin veranderingen elkaar snel opvolgen. Ook in goede tijden en tijden van (corona) crisis moet je blijven werken aan een toekomstbestendig businessmodel. Aanpassen aan veranderingen is essentieel en daarom is stilstaan geen optie! Alles draait om het creëren van waarde voor klanten, alsook voor de eigen organisatie. Deze masterclass staat geheel in het teken van waarde creatie.

Elk bedrijf wil altijd waardevol zijn en blijven, maar snel veranderende ontwikkelingen om ons heen dwingen ons tot businessmodel innovatie. Zonder waardevol businessmodel geen waarde creatie, met alle gevolgen van dien. Hoewel businessmodel innovatie belangrijk is, wordt de potentie ervan vaak onvoldoende benut.

Ing. Patrick Kooij MBA SMP, eigenaar van Kooij Marketing & Innovatie, gaat in deze masterclass met je aan de slag op basis van onderstaand vier stappen model, om te komen tot een waardevol (platform) businessmodel. Deze masterclass geeft je meer inzichten en praktische handvatten, om zelf aan de slag te kunnen met businessmodel innovatie.

Relatie strategische marketing en businessmodel2.png
 

Wat levert de NIMA Masterclass businessmodel innovatie op?

Na het volgen van deze masterclass heb je antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is een businessmodel?
  • Wat de noodzaak van businessmodel innovatie is?
  • Wat de relatie is tussen een bedrijfsstrategie en een businessmodel?
  • Uit welke bouwstenen een businessmodel bestaat?
  • Wat de kracht is van een platform businessmodel.
  • Wat je kan leren van bestaande businessmodellen en verdienmodellen.
  • Hoe je komt tot een (nieuwe) waardepropositie en businessmodel.
  • Wat is het belang van verandermanagement, cultuur en leiderschap?

Programma

09.30 – 10.15 Welkom

  • Introductie
  • Wat is een businessmodel?
  • Wat is de noodzaak van businessmodel innovatie?

10.15 – 11.00 Businessmodel en bouwstenen

  • Soorten businessmodellen
  • Uit welke bouwstenen bestaat een businessmodel?

 11.00 – 11.15 Pauze 11.15 – 12.00 Kracht van een platform businessmodel

  • Wat is een platform?
  • Opkomst platform businessmodellen.
  • Soorten toegepaste platform businessmodellen.
  • Denk en handelen in ecosystemen.

 12.00 – 12.30 (her) ontwerp (platform) businessmodel

  • Proces businessmodel innovatie.
  • Modellen vanuit de literatuur voor (her) ontwerp businessmodel

12.30 – 13.30 Lunch  13.30 – 14.15 (her) ontwerp (platform) businessmodel

  • Analyse businessmodel bouwstenen
  • Eisen en wensen ten aanzien van (nieuw) businessmodel

14.15 – 15.15 Zelf aan de slag!

  • Zelf aan de slag met je eigen (nieuwe) businessmodel!

 15.15 – 15.30 Pauze  15.30 – 16.15 Plenaire terugkoppeling

  • Reflectie op je eigen (nieuwe) businessmodel

 16.15 – 17.00 Implementatie (nieuw) businessmodel 

  • Veranderproces en cultuur
  • Leiderschap in veranderende tijden
  • Operationaliseren businessmodel

17.00 – 17.30 Wrap up en vragen

Voor wie is deze masterclass?

Deze masterclass is bedoeld voor Marketingmanagers, Business Development Managers, Salesmanagers, Marketing Productmanagers, (Technisch) Productmanagers of vergelijkbare functies.