9/11
Masterclass: Buyer Persona’s

Masterclass: Buyer Persona’s

Leer hoe je in 1 dag voor elkaar krijgt om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen

9 november 2021
09:30 - 17:00

NIMA, Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam

Classes & Events > Masterclass: Buyer Persona’s

INVESTERING

NIMA Member € 600, - (excl. btw)
Normaal tarief € 750, - (excl. btw)

Inclusief het boek 'Buyer Personas' van Adele Revella.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
De Masterclass Buyer Persona’s wordt gemiddeld met een 8,4 beoordeeld en daarom wegens succes herhaald!
Hoe krijg je het voor elkaar om de hele organisatie voortdurend vanuit het klantperspectief te laten denken en handelen? En wat levert het op als dat lukt? NIMA en Persona Company organiseren een inspirerende masterclass over het werken met buyer persona’s.
Tijdens deze masterclass gaan we terug naar de basis: de klant. We laten zien hoe je buyer persona’s (voorbeeldklanten) maakt en hoe je deze echt van de grond krijgt door de koppeling te maken met de businessdoelstellingen van de organisatie. We bespreken mooie, sprekende voorbeelden waar persona’s zijn ingezet om klantgerichtheid in de haarvaten van de organisatie te krijgen. Hierin zijn concrete resultaten behaald op het gebied van innovatie, kanaalmanagement en het bereiken van compleet nieuwe doelgroepen. Naast case studies gaan we vooral veel zelf aan de slag. Er komen echte consumenten op bezoek die we gaan interviewen, we doen een analyse op hun achterliggende behoeften en maken op basis daarvan een campagne. Zo loop je in sneltreinvaart het hele proces van doelstelling tot resultaat van een personatraject door. We bieden een mooie mix aan case studies en werkvormen.
Programma
Theorie en cases
  • Buyer persona’s: trucje of krachtig verandermiddel?
  • Hoe kom je tot een buyer persona?
  • Voorbeelden uit de praktijk (B2C en B2B): toepassing binnen innovatie, campagnes en klantcontact
  • Valkuilen en succesfactoren in het gebruik van buyer persona’s
Aan de slag
  • Het ontwerpen van buyer persona’s via het 7C-model
  • Interviews met echte klanten
  • Van observaties naar inzichten
  • Campagne-ontwikkeling vanuit buyer persona’s
Wrap-up
  • Learnings delen
  • Kansen voor je eigen organisatie
  • Napraten met een borrel
Wat levert deze masterclass je op?
Tijdens de masterclass leer je hoe je buyer persona’s maakt en hoe deze sturing geven in het marketingproces. We staan stil bij valkuilen en succesfactoren en verkennen kansen voor je eigen organisatie.
Ralph geeft je alvast drie tips in de onderstaande video:

In samenwerking met: 3edfaa_a60de052191543da9cdde61596e7987b.png