20/01
Masterclass: De kracht van Merkvoorkeur

Masterclass: De kracht van Merkvoorkeur

Leer waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat met jou merk ook kunt!

20 januari 2022
09:30 - 17:00

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC Nieuwegein

Classes & Events > Masterclass: De kracht van Merkvoorkeur

INVESTERING

NIMA Member € 600, - (excl. btw)
Normaal tarief € 750, - (excl. btw)

Inclusief lunch, boek 'Why Winners Give it All' van Ed Stibbe RM t.w.v. €27,99 en netwerkborrel op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Juist marketeers dragen vanuit de kracht van hun merk(en) bij aan een duurzame relatie met onze aarde en een inclusievere samenleving. In deze masterclass leer je met een duurzame marketing strategie merkvoorkeur te ontwikkelen voor nieuwe generaties consumenten. Belangrijk want voor hen zijn milieu, klimaat en inclusiviteit belangrijke drivers voor merkvoorkeur. Purpose en groen worden poen.
Echte winnaars zoals Tony Chocolonely, Nike en IKEA, blinken uit in het sturen op merkvoorkeur; ze ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten en nog-niet-klanten. Zo bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en kiest Nike voor een activistische merkstrategie om verbinding te zoeken met nieuwe generaties consumenten. Met spectaculaire resultaten..
Met behulp van veel bekende en onbekende voorbeelden plus diverse praktijkoefeningen laat Ed Stibbe RM je zien hoe sturen op merkvoorkeur je dagelijks helpt betere marketing beslissingen te nemen. En helpt om veel onzekerheden weg te nemen. Want merkvoorkeur is de enige marketing-KPI die een bewezen causaal verband heeft met een business-KPI als marktaandeel. Dit maakt sturen op merkvoorkeur data gedreven, dus factbased, en klantgericht sturen op groei.

Programma

De inhoud geeft je een fris perspectief op je merk. Het zet je aan te denken en biedt perspectieven op nieuwe kansen en mogelijkheden. Na het volgen van deze masterclass weet je:
  • alles over het bijzondere verband tussen merkvoorkeur en marktaandeel;
  • hoe je door middel van een betere inzichten in de pijlers onder merkvoorkeur marktaandeel kan winnen;
  • waarom steeds meer succesvolle merken zich concentreren om het verhogen van hun merkvoorkeur;
  • hoe deze merken dit in de praktijk doen en wat het hen oplevert;
  • wat de vijf pijlers zijn onder merkvoorkeur en waarom verschillen de impact van deze pijlers per categorie;
  • hoe je vanuit de kracht van je purpose producten en diensten kan ontwikkelen voor segmenten met verschillende voorkeuren;
  • hoe je de kracht van de voorkeur voor je eigen merk bepaalt(en die van de concurrentie);
  • hoe je met behulp van de Tree of Preference een beter inzicht in je grootste marketinguitdaging(en) krijgt;
  • hoe je met behulp van het Brand Preference Canvas zelf een data-gedreven en klant geïnspireerde marketingstrategie ontwikkelt vanuit de kracht van je merk;
  • hoe jij je hele bedrijf meekrijgt om je strategische inzichten in merkvoorkeur in de om te zetten in concrete actie;
  • hoe je de inzichten in merkvoorkeur gebruikt om betere creatieve marketing ideeën te ontwikkelen.

Wat levert deze masterclass je op?

Na afloop van de masterclass heb je:
  • Een beter inzicht hoe je vanuit de kracht van je merk kan inspelen op verschillende behoeftes uit de markt;
  • Zelf ervaren hoe sturen op merkvoorkeur je helpt betere marketing beslissingen te nemen;
  • Als marketeer met een specifiek kennisgebied een beter begrip over hoe jouw specialisme in samenwerking met andere specialismes samen bijdragen aan het vergroten van de voorkeur voor je merk;
  • Zelf meegemaakt hoe sturen op merkvoorkeur je helpt betere, data gedreven marketing beslissingen mee te maken;
  • Geleerd hoe je inzichten vertaalt naar creatievere marketing ideeën die het verschil gaan maken.

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

De masterclass is bedoeld voor elke senior marketeer (van brand tot performance marketeer, van CPO tot digital marketeer etc.), Customer Insight Manager en Strategy, director met minimaal 5 jaar ervaring die de ambitie heeft om meer data gedreven en klant geïnspireerd te werken aan duurzame groei vanuit de kracht van hun merk. Schrijf je snel in!