Masterclass Employee Advocacy

Je collega's zijn je marketing (voorheen B2B Influencer Strategie)

Masterclass Employee Advocacy

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en netwerkborrel op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Denise Pellinkhof Edwin Vlems

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 15-05-24

Utrecht
,

15-05-24
09:30 - 17:00

Wat houdt de Masterclass Employee Advocacy in?

Medewerkers zijn de beste influencers, ze trekken klanten en nieuwe collega's aan. Bij steeds meer recruiters en marketeers groeit dit besef, maar het wordt nu versterkt door AI:

  • Door een tsunami aan content (ChatGPT-teksten) die op Google wordt afgestuurd, heeft Google besloten alleen nog maar content te indexeren die aan mensen (dus ook medewerkers) is gekoppeld.
  • In een AI-toekomst kun je als professional niet meer met kennis het onderscheid maken, maar met persoonlijke ervaringen. Het succes van medewerkers draait steeds meer om hun persoonlijkheid: The Personality Economy.

 

Een paar cijfers op een rijtje: 

  • 83% van de mensen laat zich beïnvloeden door familie en vrienden, terwijl slechts 33% een bedrijf vertrouwt op social media. 
  • Het bereik van 135 ambassadeurs (collega's) is groter dan een bedrijfspagina met een miljoen volgers, likes of fans.
  • Content die wordt gedeeld door medewerkers heeft 561% meer bereik dan vanuit een bedrijfspagina en wordt 24 keer zoveel gedeeld.
  • Organisaties met betrokken medewerkers doen het dan ook 202% beter dan bedrijven zonder.

Het wordt dus steeds belangrijker dat medewerkers worden ondersteund in hun 'advocacy' en op authentieke wijze hun verhalen kunnen delen. Dat wordt nog belangrijker door hybride werken: collega's 'zien' elkaar steeds minder en moeten dus ook om interne redenen aan hun 'personal brand' werken.  

 

Wat levert deze masterclass jou op?

Steeds meer organisaties snappen de kracht van hun meest waardevolle ambassadeurs: de medewerker. De vraag is dan ook hoe je dat potentieel kunt maximaliseren.

 

Bij de Masterclass B2B Employee Advocacy draait het om het faciliteren, activeren en motiveren van medewerkers/collega’s om relevante content te delen binnen hun eigen sociale netwerken. Door je medewerkers/collega’s een podium te bieden, creëer je een nieuwe vorm van mond-tot-mondreclame. Benader ze niet als wandelende billboards, maar vanuit hun unieke kennis en persoonlijkheid.

 

Wij laten je in deze masterclass zien hoe je hier effectief mee aan de slag gaat. Zo leer je hoe je ze enthousiast maakt voor het delen van kennis op authentieke wijze, zodat ze niet alleen hun werkgever helpen met het aantrekken van klanten en nieuwe collega’s, maar vooral ook zichzelf.

 

Duidelijke informatie, bevlogen en deskundige sprekers en wat ik heb geleerd kan ik direct toepassen in de praktijk! – Astrid van Ballegoy, Hitma Groep B.V.

 
Programma
  • Hoe staat het sociale medialandschap ervoor?
  • Hoe zit het met bereik en investering?
  • Wat is de bedrijfsbelofte en hoe betrokken zijn medewerkers?
  • Wat kun je met Employee Advocacy Strategie?
  • Hoe betrek je medewerkers bij je Employee Advocacy Strategie-programma?
  • Hoe zorg je voor supercontent? 
  • Hoe zorg je voor continuïteit?
  • Welke tools kun je inzetten om je Employee Advocacy te ondersteunen?
  • Hoe start je en houd je het leuk?
  • Hoe kun je je Employee Advocacy analyseren en bijsturen?
Meer weten over de masterclass en Employee Advocacy? Lees hier het interview met de sprekers.