17/12
Masterclass: Het rendement van geluk

Masterclass: Het rendement van geluk

Betere marketing door een gelukkige organisatie: het rendement van geluk

17 december 2021
09:30 - 17:00

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC Nieuwegein

Classes & Events > Masterclass: Het rendement van geluk

INVESTERING

NIMA Member € 600, - (excl. btw)
Normaal tarief € 750, - (excl. btw)

Inclusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En de belangrijke vragen: Wat is de relatie tussen marketing en geluk? En welke rol kun je als markteer hierin hebben?
 
De essentie van marketing gaat onder meer over het inspelen op of nog beter het vervullen van de behoeften van (potentiële) klanten. Een van de belangrijkste en hoogste behoefte van mensen is om geluk te ervaren, om gelukkig te zijn. Geluk kan in die zin op verschillende manieren opgevat worden: van plezier en genot tot een hoger niveau van levensvoldoening en een hoger niveau van welbevinden. Als geluk een wezenlijke behoefte van mensen is en marketing is het vakgebied van het creëren van proposities om op behoeften van mensen in te spelen, welke rol heeft marketing hierin dan te vervullen?
 
Werkgeluk is een interessant en superrelevant topic waar ik graag meer over wil weten. Om deze kennis dan via Guy van Liemt op te doen, is echt een cadeautje! – Deborah Pluijmaekers, InWork
 
Bedrijfseconomie gaat al lang niet meer alleen over de zogeheten 'harde thema's'. Economisch succes hangt samen met veel meer dan dat. Een gelukkige organisatie met gelukkige medewerkers presteert beter, duurzamer en geeft alle betrokkenen energie. Werkgevers willen dat medewerkers ambassadeurs zijn. Tegelijkertijd is de vraag hoe je kunt verwachten van externe klanten dat zij van het merk of de organisatie houden, dat zij fan en ambassadeur zijn, als de medewerkers, dat niet doen? En als dat zo is, dan is het belangrijk te weten hoe het gesteld is met het werk geluk en aanverwante concepten zoals de passie, bevlogenheid en toewijding van medewerkers. Binnen beginnen om buiten te winnen!
 
Tot slot leggen we de link met marketing via het inmiddels bekende begrip / concept purpose. Welke rol speelt purpose (of de why en de missie) hierbij, wat is de relatie met geluk? Conclusie zal zijn dat er veel overeenkomsten zijn, dat ze veel met elkaar te maken hebben, maar dat het niet gelijke concepten en geen synoniemen van elkaar zijn. Purpose is geen voorwaarde voor geluk, maar het kan zeker helpen.
 
Samengevat komen de onderstaande onderwerpen aan de orde:
  • Geluk gaat over plezier en genot, maar ook over dieper liggende behoeftebevrediging en heeft dus alles met marketing te maken.
  • Werkgeluk is geen hype maar een voorwaarde.
  • Wat is de relatie tussen purpose, marketing en geluk?
  • Groei gaat over meer dan cijfers en ‘harde thema’s’.
  • Wat is het verschil tussen behoeften en verlangens (nature en nurture)?
  • Het vervullen van behoeften vanuit het marketing- en geluksperspectief.
Een masterclass die inspireert en je aan het denken zet op meerdere niveaus. Voor iedereen die wil leren over het vergroten van zijn eigen geluk en dat in zijn of haar organisatie.