Masterclass: Propositie Engineering

Het bouwen van een marketingpropositie is topsport

Masterclass: Propositie Engineering

INVESTERING

NIMA Member € 675,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 750,00 (excl. btw)

Inclusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 105 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA annuleringsvoorwaarden.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Sebastian Glosemeyer

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 13-03-25

Tower 42
Diemerhof 42, 1125 XN Diemen

13-03-25
09:30 - 17:00

schrijf me in voor 13-03-25

Tower 42
Diemerhof 42, 1125 XN Diemen

13-03-25
09:30 - 17:00

schrijf me in voor 14-10-25

Tower 42
Diemerhof 42, 1112 XN Diemen

14-10-25
09:30 - 17:00

Proposities; je hebt er dagelijks mee te maken. Is het niet bij het ontwikkelen of verbeteren van je propositie, dan is het wel bij het vermarkten ervan. Maar wat maakt nou een goede propositie? Hoe weet je welke waarde jouw propositie heeft voor jouw klanten? Wat is de juiste prijs? En hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
 
Deze vragen worden onder andere beantwoordt tijdens de NIMA Masterclass Propositie Engineering. We bespreken veel inspirerende voorbeelden en praktijkcases, en laten zien met welke technieken je een succesvolle propositie bouwt. De aanpak is toepasbaar voor zowel B2C als B2B
 

Wat houd de NIMA Masterclass Propositie Engineering in?

Tijdens deze Masterclass worden de volgende onderwerpen besproken:
 
Propositie als bundle of benefits
  • Ontleden van een propositie in product, service en merk elementen
  • Leren denken in waarde
  • Aan de slag: jouw propositie als bundle of benefits
Value-based pricing
  • Bereidheid tot betalen als dé meter om waarde te begrijpen
  • Methodieken om met pricing aan de slag te gaan
  • Groeien door waarde weg te nemen (taking value out)
  • Aan de slag: taking value out kansen voor jouw product of dienst
 
Effectieve assortimentsopbouw
  • Differentiëren naar doelgroepen
  • Good better best assortiment voor meer klanten en betere marges
  • Identificeren van leaders, fillers en killers voor het bouwen van een slim assortiment
  • Aan de slag: leaders, fillers en killers van jouw propositie
Psychologische tips & trucs
  • Psychologische mechanismes om de keuze van de klant te beïnvloeden
  • O.a. anchoring, framing, decoy effect
Spreker
De Masterclass: Propositie Engineering wordt gegeven door Sebastian Glosemeyer (consultant & expertise leader).
Hij werkt bij Flowresulting, adviesbureau voor marketing en strategie. 
 
Deze spreker is eerder beoordeeld met een 8,3!
 
'Inhoudelijk sterk, veel nieuwe inzichten gekregen om toe te passen binnen mijn organisatie. En wat een kennis bij Sebastian! '
 
''De kundige en enthousiaste spreker presenteert een framework dat handvatten biedt om zelf een sterke propositie te bouwen. Er is veel aandacht voor onderzoeksmethodiek en je leert hiermee hoe je op kleine schaal zelf aan waardevolle data kunt komen. Ook legt de spreker met heldere voorbeelden de basisbeginselen uit van pricing. De masterclass wordt afgesloten met een blok beïnvloedingspsychologie. Al met al een mooie mix tussen theoretische kaders en praktische toepasbaarheid.''
 
'Goede duidelijke presentatie met mooie mix tussen theorie en cases.'

AANTAL PE-PUNTEN?
6 PE-punten