Strategisch Positioneren
STARTGARANTIE! Hoe wordt een merk een inspirerend gedachtegoed voor klanten en voor medewerkers? Wat zijn de belangrijkste bouwstenen voor een relevante en onderscheidende positionering?
Eerstvolgende beschikbare data
Wil jij ondergedompeld worden in de theorie achter positioneren én de praktische handvatten krijgen om jouw merk te versterken? Volg dan de Masterclass Strategisch Positioneren. Verdiep en verbreed je kennis, zodat jij richting kan geven aan de ontwikkeling van een richtinggevende merkpositionering voor klanten én de organisatie.
In deze tweedaagse staat het ontwikkelen van een duurzame en onderscheidende positionering centraal. De theorieën, praktijkvoorbeelden en tools kun je direct gebruiken om de positionering van jouw organisatie of merk te versterken. Tijdens de masterclass is er voldoende ruimte voor interactie en om te sparren over jouw positioneringsvraagstukken.
Programma
Tweedaagse Masterclass Strategisch Positioneren
“Fundamentele theorie en praktische handvatten om jouw merk te versterken.”
Dag 1
Ochtend
- Kennismaking en introductie
- Het merk in het geheugen: merkassociaties, laddering
- Merkgroei en brand equity, aandacht voor Distinctive Brand Assets, Category Entree Points
Middag
- Positioneren = categoriseren: leiderschap vs challengen, framing, hercategoriseren
- Actuele praktijkcases die laten zien hoe theorieen en tools zijn ingezet
- Gastdocent over de ontwikkeling van een positionering en het verankeren ervan in de organisatie
Avond
- Recap van de inzichten van de dag en vooruitblik op morgen
- Bespreken individuele merkuitdagingen en inzichten
- Napraten over de praktijkcases en gastpresentatie
Dag 2
Ochtend
- Positionering als gedachtegoed: startpunten voor een positionering a.d.h.v. het "inside-out & outside-in model"
- Drijfveren/waarden van de organisatie als een bron voor een positionering
- Doelgroepkenmerken en inzichten als basis voor een positionering
Middag
- Van theorie naar praktijk: aan de slag met praktische tools
- Gastdocent over de ontwikkeling van een positionering en het verankeren ervan in de organisatie
- Afronding en evaluatie
Wisselende gastdocenten:
- Ingmar de Lange (zelfstandig strateeg)
- Caroline van Turennout (Zeeman)
- Margot Bouwman (zelfstandig strateeg)
- Patrick Kuijsters (ABN AMRO)
AANTAL PE-PUNTEN?
12 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals