Strategisch Positioneren

STARTGARANTIE! Hoe wordt een merk een inspirerend gedachtegoed voor klanten en voor medewerkers? Wat zijn de belangrijkste bouwstenen voor een relevante en onderscheidende positionering?

Strategisch Positioneren

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 1 485,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 750,00 (excl. btw)

De facturatie loopt via iris academy

WORD MEMBER EN BESPAAR

Op het aanbod van de iris academy zijn het educatiebudget en passepartout niet geldig. De betaling kan alleen op factuur en wordt door de iris academy verzorgd.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Onno Maathuis Mary Hoogerbrugge

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 21-05-25

DoubleTree by Hilton Royal Parc
Van Weerden Poelmanweg 4-6, 3769 MN Soestduinen

21-05-25
09:00 - 17:00

Wil jij ondergedompeld worden in de theorie achter positioneren én de praktische handvatten krijgen om jouw merk te versterken? Volg dan de Masterclass Strategisch Positioneren. Verdiep en verbreed je kennis, zodat jij richting kan geven aan de ontwikkeling van een richtinggevende merkpositionering voor klanten én de organisatie.

In deze tweedaagse staat het ontwikkelen van een duurzame en onderscheidende positionering centraal. De theorieën, praktijkvoorbeelden en tools kun je direct gebruiken om de positionering van jouw organisatie of merk te versterken. Tijdens de masterclass is er voldoende ruimte voor interactie en om te sparren over jouw positioneringsvraagstukken. 

 
Ontwikkeld en begeleid door Mary Hoogerbrugge en Onno Maathuis
 

Programma

Tweedaagse Masterclass Strategisch Positioneren 
“Fundamentele theorie en praktische handvatten om jouw merk te versterken.”

Dag 1

Ochtend

  • Kennismaking en introductie
  • Het merk in het geheugen: merkassociaties, laddering
  • Merkgroei en brand equity, aandacht voor Distinctive Brand Assets, Category Entree Points

Middag

  • Positioneren = categoriseren: leiderschap vs challengen, framing, hercategoriseren
  • Actuele praktijkcases die laten zien hoe theorieen en tools zijn ingezet
  • Gastdocent over de ontwikkeling van een positionering en het verankeren ervan in de organisatie

Avond

  • Recap van de inzichten van de dag en vooruitblik op morgen
  • Bespreken individuele merkuitdagingen en inzichten
  • Napraten over de praktijkcases en gastpresentatie

Dag 2

Ochtend

  • Positionering als gedachtegoed: startpunten voor een positionering a.d.h.v. het "inside-out & outside-in model"
  • Drijfveren/waarden van de organisatie als een bron voor een positionering
  • Doelgroepkenmerken en inzichten als basis voor een positionering

Middag

  • Van theorie naar praktijk: aan de slag met praktische tools
  • Gastdocent over de ontwikkeling van een positionering en het verankeren ervan in de organisatie
  • Afronding en evaluatie 

Wisselende gastdocenten:

  • Ingmar de Lange (zelfstandig strateeg)
  • Caroline van Turennout (Zeeman)
  • Margot Bouwman (zelfstandig strateeg)
  • Patrick Kuijsters (ABN AMRO)
 
Voor meer informatie en direct inschrijven op de website van iris academy, klik op: Masterclass: Strategisch Positioneren

AANTAL PE-PUNTEN?
12 PE-punten