Mastercourse: Brand Strategy

Leer een sterk merk bouwen en krijg merkinvesteringen op de agenda van de directie.

INVESTERING

NIMA Member € 1 320,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 650,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en e-books van Les Binet en Peter Field!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Rob Revet

BESCHIKBARE DATA

Wegens succes herhaald, beoordeeld met een 9!

 

Digital heeft het marketingvak flink veranderd. Dat heeft het merk als strategisch marketinginstrument niet altijd goed gedaan. Onterecht. Want merken zijn door digitalisering alleen maar belangrijker geworden. Maar hoe ontwikkel je eigenlijk een sterk merk en hoe verantwoord je de investeringen die daarvoor nodig zijn aan een kritische directie?

 

Met deze mastercourse ben je in drie dagen volledig bij met de laatste inzichten in merkstrategie en merkgroei in een digitale wereld. Daarnaast leer je om ondernemingsdoelen te vertalen naar merkdoelstellingen, waarmee je kunt aantonen hoe het merk bijdraagt aan ondernemingssucces en merkinvesteringen beter kunt verantwoorden.

 

''Erg kundige en inspirerende docent, die naast zijn vakkennis ook kan putten uit een ruime ervaring als merkstrateeg bij A-merken. Fijn dat de stof zich niet beperkt tot de geijkte merkmodellen bekeken vanuit een marcom-bril, maar ook een koppeling maakt met bedrijfsdoelen en harde euro's. Het accent ligt weliswaar op B2C productenmarketing, maar de docent vertaalt dit waar nodig ook door naar B2B en dienstverlening. 2 dagen theorie wordt gevolgd door 1 dag praktijk, waarbij de theorie direct in cases wordt toegepast. Een echte aanrader dus voor wie zich flink wil vastbijten in merkstrategie!'' – Patrick Bakker SCP, Bureau OpMerkzaam

 

Programma

Deze NIMA Mastercourse bestaat uit drie hele dagen. Om 09:30 uur gaan we van start en sluiten samen rond 17:00 uur af. Het programma is als volgt:

 

Dag 1 – 12 maart: Merken en merkwaarde

Merken hebben grote strategische waarde voor ondernemingen. Maar hoe creëren merken waarde en hoe laat je dat zien aan stakeholders en beslissers? Onderwerpen vandaag zijn:

  • Merken in het geheugen van kopers
  • Financiële en strategische waarde van merken
  • Met merkstrategie bijdragen aan ondernemingsdoelen
  • Merkkracht beoordelen en merkeffect aantonen

 

Dag 2 – 26 maart: Investeren in merken

Merkbouw vergt flinke investeringen in tijd en geld. Vandaag bespreken we wat de grote beslissingen hierbij zijn. Je krijgt daarbij een helder overzicht van alle belangrijke inzichten in meer dan tien jaar onderzoek naar merkeffectiviteit. Onderwerpen vandaag zijn:

  • Wetmatigheden in koopgedrag en merkgroei
  • Balanceren van performance marketing en merkbouw
  • Hoeveel moet je investeren voor merkgroei?
  • Effectieve media- en communicatiestrategie  

Dag 3 – 9 april: Brandgame ‘Slag om de e-bikemarkt’

Op de laatste dag van deze mastercourse ga je concreet aan de slag met de theorieën en modellen van de eerste twee dagen. We doen dit met een brandgame. Vooraf ontvang je een uitgebreide en realistische casebeschrijving. Op de dag zelf vorm je met enkele medecursisten het merkteam van een van de merken uit de casebeschrijving. Stapsgewijs doorloop je daarna het proces om merkstrategie te ontwikkelen. Lukt het om de andere teams slimmer af te zijn?

 

Voor wie is deze NIMA Mastercourse Brand Strategy bedoeld?

 

Deze NIMA Mastercourse is bedoeld voor senior marketeers, marketing- en brandmanagers en CMO's die hun strategische vaardigheden in branding willen versterken en makkelijker het gesprek met directie en financieel management willen aangaan over de waarde van merken en investeringen er in. De mastercourse is geschikt voor marketeers in alle sectoren. Ook B2B- en dienstenmerken komen aan bod.

 

Cursisten ontvangen bij aanvang van de mastercourse onder meer de e-books van Les Binet en Peter Field over merkeffectiviteit. Na elke cursusdag ontvangen deelnemers hand-outs met extra verwijzingen naar aanvullende en verdiepende achtergrondinformatie. Houdt bij deze mastercourse rekening met enkele uren voorbereidingstijd per cursusdag.

 

Aan de mastercourse kunnen maximaal 16 marketeers deelnemen, schrijf je dus snel in om zeker te zijn van een plek!