16/11
Mastercourse: Branded Customer Journey

Mastercourse: Branded Customer Journey

Waarmaken wat je belooft, beloven wat je waar kan maken

16 november 2021
17:30 - 21:15

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC Nieuwegein

Classes & Events > Mastercourse: Branded Customer Journey

INVESTERING

NIMA Member € 960, - (excl. btw)
Normaal tarief € 1200, - (excl. btw)

Inclusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Hoe kan het toch dat het denken vanuit de customer journey en het ontwikkelen van een onderscheidende merkbeleving in onze marketingpraktijk vaak nog twee gescheiden werelden zijn? En dat terwijl we allemaal weten dat het doen van een merkbelofte en het waarmaken van je merkbelofte cruciaal zijn om succesvol te zijn. Storytelling is tenslotte storydoing geworden. Merken worden immers meer en meer afgerekend op gedrag in plaats van mooie woorden. Neem jij hier als marketeer het voortouw in?

Deze mastercourse slaat een brug tussen de vakgebieden merkmanagement en customer experience management en helpt jou om in jouw organisatie de verbindende rol te pakken om een merk-waardige klantbeleving neer te zetten waar klanten positief over doorpraten. Dit doen we in drie avonden en met opdrachten die je tussentijds thuis uitwerkt. We eindigen met een pitch.
 

Programma

Iedere sessie starten we met een dinerbuffet om 17:30 uur voor vaanvang van de les. Inhoudelijk starten we om 18:00 uur en we sluiten rond 21:15 uur samen af.

Dag 1: Het opnieuw uitvinden van je merk (beloven wat je waar kan maken) – dinsdag 16 november
Hoe ontwikkel je een merkpositionering die onderscheidend werkt, relevant is voor de behoeften van je klanten en geloofwaardig is? En hoe breng je je merkstrategie echt tot leven? Met behulp van vele goede voorbeelden van praktisch toepasbare merkmodellen kun je hier zelf mee aan de slag. Maar niet voordat we goed stilstaan bij de customer insights die de basis vormen. De keuzes die we hier maken zijn bepalend voor de merkstrategie daarna.

Dag 2: De memorabele customer experience (waarmaken wat je belooft) – dinsdag 23 november
In de afgelopen 10 jaar is het in ons marketingvak vooral ‘de klantreis’ die ons denken is gaan bepalen. Maar staat de klant in jouw organisatie echt centraal? Hoe kunnen we écht anticiperen op vragen en behoeften tijdens de verschillende onderdelen van de reis? Je gaat de klantreisepisode ‘klant worden’ of ‘onboarding’ voor jouw organisatie uitwerken. Welke touchpoints raken je meest cruciale customer insights en beoogde merkbeleving? Hoe kan je hier een 9+ invulling aan geven?

Dag 3: De branded customer journey pitch – dinsdag 7 december

De uitwerking van de opdrachten die je na beide vorige avonden meekreeg ga je deze avond presenteren. Zes merken/groepen pitchen hun plan, waarna we hier met elkaar over discussiëren. Dat is waar het deze avond vooral om gaat, want je leert tenslotte het meest van de praktijk en ideeën van anderen. We jureren de voorstellen en roepen één winnaar uit die met een prijs naar huis gaat.
AANTAL PE-PUNTEN? 9 PE-punten