8/11
Mastercourse: Digital Brand Strategy

Mastercourse: Digital Brand Strategy

Leer een sterk (digitaal) merk te bouwen en krijg investeringen in het merk op de agenda van de directie

8 november 2021
13:00 - 16:30

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam

Classes & Events > Mastercourse: Digital Brand Strategy

INVESTERING

NIMA Member € 960, - (excl. btw)
Normaal tarief € 1200, - (excl. btw)

Inclusief lunch en e-books van Les Binet en Peter Field!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Deze mastercourse wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,3 op inhoud en daarom wegens succes herhaald!
 
Digital heeft consumentengedrag en dus het marketingvak flink veranderd. Dat heeft het merk als strategisch marketinginstrument niet altijd goed gedaan. Onterecht. Ook in een digitale wereld zijn merken fundamenteel voor het succes en voortbestaan van ondernemingen. Maar hoe werkt merkbouw in een veranderde, digitale wereld en hoe verantwoord je merkinvesteringen aan een kritische directie? Met deze mastercourse ben je in vijf middagen volledig bij met de laatste inzichten in merkstrategie en merkgroei in een digitale wereld. Daarnaast leer je om ondernemingsdoelen te vertalen naar merkdoelstellingen, waarmee je kunt aantonen hoe het merk bijdraagt aan ondernemingssucces en merkinvesteringen beter kunt verantwoorden.
 
''Erg kundige en inspirerende docent, die naast zijn vakkennis ook kan putten uit een ruime ervaring als merkstrateeg bij A-merken. Fijn dat de stof zich niet beperkt tot de geijkte merkmodellen bekeken vanuit een marcom-bril, maar ook een koppeling maakt met bedrijfsdoelen en harde euro's. Het accent ligt weliswaar op B2C productenmarketing, maar de docent vertaalt dit waar nodig ook door naar B2B en dienstverlening. 2 dagen theorie wordt gevolgd door 1 dag praktijk, waarbij de theorie direct in cases wordt toegepast. Een echte aanrader dus voor wie zich flink wil vastbijten in merkstrategie!'' – Patrick Bakker SCP, Bureau OpMerkzaam
 

Programma

 
Deze online mastercourse bestaat uit vijf middagen. We starten om 12:30 uur met een maaltijd. Om 13:00 uur gaan we inhoudelijk van start en sluiten samen rond 16:30 uur af. Het programma is:
 

Dag 1 – 8 november – Merken, merkassociaties en distinctive brand assets

Merken worden gezien als netwerken van merkassociaties. Maar hoe werkt het geheugen eigenlijk en wat betekent dit voor marketing- en communicatiestrategie?
  • Hoe werkt het geheugen en wat betekent dat voor het opbouwen van een krachtig merkassociatienetwerk?
  • Merkassociaties inventariseren met open associatieonderzoek. Toepassen van het Brand Association Grid.
  • Welke merkassets dragen bij aan de herkenning en opvallendheid van het merk? Toepassen van het Distinctive Brand Asset Grid.

Dag 2 – 15 november – Merkwaarde creëren en aantonen

Waardevolle merken dragen aantoonbaar bij aan het realiseren van financiële en andere ondernemingsdoelstellingen. Maar hoe toon je dat aan voor een kritische directie of board?
  • Van ondernemingsdoelen naar merkdoelstellingen. Toepassen van de Marketing Value Chain.
  • Hoe zet je een meetsysteem op om het merk te monitoren en welke metrics kies je?

Dag 3 – 22 november – Strategie voor merkgroei

Over merkgroei bestaan hardnekkige misverstanden. Leer deze middag hoe merken echt groeien en wat marketing, media en creatie effectief maakt.
  • Strategieën voor merkgroei en het balanceren van korte termijn sales activatie en lange termijn merkbouw.
  • Welk budget moet je investeren voor merkgroei in media en welke media kies je dan?
  • Welke creatieve strategieën dragen bij aan merkgroei?

Dag 4 – 29 november – Innovatie, disruptie en digitale merken

Innovatie is belangrijk voor merkgroei, maar niet alle innovatie draagt bij aan merkgroei. En hoe groeien innovatieve, digitale startups in e-commerce en subscription en hoe houden ze deze groei vast?
  • Disruptie kan merken maken of breken. Hoe kunnen nieuwe merken daar gebruik van maken en hoe voorkomen gevestigde merken dat deze marktaandeel afsnoepen?
  • Welke typen innovatie dragen bij aan merkgroei en helpt big data daarbij?
  • Merk- en groeistrategie van start-ups en scale-ups in e-commerce en subscription.

Dag 5 – 13 december – Merkstrategie en positionering

Deze middag passen we de kennis van de eerste vier middagen toe in een realistische merkcase.

 

Voor wie is deze mastercourse bedoeld?

 
Deze mastercourse is bedoeld voor senior marketeers, marketing- en brandmanagers en CMO's die hun strategische vaardigheden in branding willen versterken en makkelijker het gesprek met directie en financieel management willen aangaan over het belang van het merk en merkinvesteringen. De mastercourse is geschikt voor marketeers in alle sectoren. Cursisten ontvangen bij aanvang van de mastercourse verschillende boeken en onderzoeksrapporten als pdf-bestand. Hieronder ook de boeken van Les Binet en Peter Field over marketing- en media-effectiviteit. Aangeraden wordt om zelfstandig de boeken How Brands Grow van Byron Sharp en Building Distinctive Brand Assets van Jenni Romaniuk aan te schaffen. Aan de mastercourse kunnen maximaal 16 marketeers deelnemen, schrijf je dus snel in om zeker te zijn van een plek!
 
Houdt na aanvang van de mastercourse rekening met enkele uren voorbereidingstijd per week.