1/11
Mastercourse: Digital Marketing

Mastercourse: Digital Marketing

In 5 avonden up-to-date over de laatste ontwikkelingen in dit vakgebied

1 november 2022
17:30 - 21:00

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam

Classes & Events > Mastercourse: Digital Marketing

INVESTERING

NIMA Member € 960, - (excl. btw)
Normaal tarief € 1200, - (excl. btw)

Inclusief diner op locatie

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Wegens succes herhalen we de Mastercourse: Digital Marketing in 2022!
Digital marketing is bijna een pleonasme geworden. Marketing zonder digital is niet meer voor te stellen. Toch zijn er skills, methoden en aandachtsgebieden die specifiek bepalend zijn voor digital. NIMA organiseert vijf avonden waarbij je in een aantal sessies helemaal up-to-date wordt gebracht over de laatste ontwikkelingen en competenties in dit vakgebied. De thema’s per avond worden uitgebreid behandeld.

Programma

Sessie 1: Content door Antal de Waij – 1 november

Antal de Waij, bestsellerauteur van het boek Content! Zuurstof voor je klanten bespreekt deze avond het strategisch fundament en geeft context aan deze mastercourse. Daarnaast geeft hij je ‘zuurstof’ voor je contentmarketing strategie. Naast handig bruikbare modellen zoals het contentmarketing canvas model praat hij je bij over de belangrijkste contentmarketing trends voor 2021 en geeft hij praktische tips die je de volgende dag al kunt gebruiken voor je eigen contentmarketing activiteiten.

Sessie 2: Psychologie door Mischa Coster – 8 november

Mischa Coster is mediapsycholoog en gespecialiseerd in gedragsbeïnvloeding. Hij vertelt je in deze sessie tot in detail hoe je je content, advies, vraag en calls to action zo overtuigend mogelijk maakt. Hierdoor bereik je meer in termen van gedrag van je doelgroep en dat is uiteindelijk toch wat je wilt! In deze sessie komen de beïnvloedingscategorieën priming, pricing & persuading aan bod. Wetenschappelijk onderbouwd, met voorbeelden uit de (online) marketing praktijk!

Sessie 3: Social Media door Kirsten Jassies – 15 november

Dat social belangrijk is wist je al. Maar hoe je de social media kanalen inricht, voor welke doelgroepen, met welk doel en welke content is je wellicht niet altijd duidelijk. Waarom zou je tijdelijke content als Stories nu precies inzetten in je contentmix? Tijdens deze strategische en trendsessie gaan we dieper in op hoe social media bijdraagt aan jouw overall digital marketing (en content) strategie. We bespreken welke doelstellingen en kpi’s je kunt bepalen en hoe je je social doelgroepen kunt onderzoeken en bepalen per kanaal. Verschillende deelnemers komen aan het woord om hun huidige strategische aanpak (en resultaten) te delen. Daarna kijken we aan de hand van de customer journey naar pijnpunten en behoefte van doelgroepen in de verschillende fases heeft en welke content-thema’s en campagnes daarbij horen. Om af te sluiten nemen we een kijkje naar de huidige trends zoals Stories, livestreamen, Tiktok en Clubhouse en bespreken we wat de toekomst ons nog meer gaat brengen.

Sessie 4: Advertising door Pieter Voogt – 22 november

Pieter Voogt is digital marketingstrateeg. Sinds 2003 actief in online marketing en in 2005 één van de eerste Google AdWords-professionals. Strategie is de basis van een effectieve (digital) marketingcampagne. Daar starten we deze sessie dan ook. Ook besteden we ruim aandacht aan de fouten van anderen, want van fouten leer je nu eenmaal het snelst. Vanuit daar besteden we ook ruim aandacht aan de (verschillen tussen) de verschillende kanalen die je kunt inzetten voor jouw succesvolle digital marketingcampagnes: Google, Facebook / Instagram, YouTube en LinkedIn. Na afloop van deze sessie ben je een (nog) betere gesprekspartner voor je directie, je bureau(s) en de specialisten in je eigen team en heb je de kans op succesvolle campagnes aanmerkelijk vergroot.

Sessie 5: Data en testen door Wilbert Pot – 29 november

Wilbert is digitaal strateeg en helpt al ruim 15 jaar organisaties om met data beter inzicht te krijgen in gebruikerservaring. Hij ondersteunt hen data gedreven beslissingen te maken hoe klanten online beter van dienst te zijn en zo groei in conversie en bedrijfsresultaat te optimaliseren. In deze sessie bespreekt hij, doorspekt met praktijkvoorbeelden, hoe je vanuit data een betere doorvertaling maakt naar evidence-based marketingtactieken en met experimenten strategische groei realiseert.
Wil je je vakkennis en vaardigheden in digital marketing verder verdiepen? Kijk dan hier voor meer informatie over NIMA Opleidingen in digital marketing. Deze worden afgesloten met een NIMA Diploma.