Mastercourse: Marketingcommunicatie in 14 stappen

Wat moet de marketingcommunicatieprofessional van nu weten om een ​​echte professional of adviseur te kunnen zijn?

Mastercourse: Marketingcommunicatie in 14 stappen

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 0,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 0,00 (excl. btw)

De facturatie loopt via iris academy.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Op het aanbod van de iris academy zijn het educatiebudget en passepartout niet geldig. De betaling kan alleen op factuur en wordt door de iris academy verzorgd.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Gert Koot Guy van Liemt

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 08-11-24

Hilton DoubleTree
, Soestduinen

08-11-24
09:30 - 17:00

Wat moet de marketingcommunicatieprofessional en communicatieadviseur van nu weten om een ​​echte professional of adviseur te kunnen zijn? Zeker in een marketingcommunicatielandschap dat zo snel verandert en steeds meer mogelijkheden biedt, worden keuzes, planmatig te werk gaan en écht begrijpen hoe de verschillende planelementen zich tot elkaar verhouden nog belangrijker. "Marketingcommunicatie in 14 stappen" is dé praktijkgerichte marketing vakopleiding met alle belangrijke marketingcommunicatie-onderwerpen, die met elkaar het fundament en het strategisch marketingcommunicatieplan vormen voor de echte marketingcommunicatieprofessional. 

Deze opleiding wordt gegeven door de auteurs van het bekroonde en veelgebruikte boek  Marketingcommunicatie in 14 stappen: Guy van Liemt en Gert Koot. Zij hebben veel ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieopleidingen. Daarnaast adviseren zij diverse organisaties in hun merk-, marketing- en communicatiebeleid.  

​​​​​​​Programma

Vrijdag 8 november 

De organisatie en marketing als context voor marketingcommunicatie

  • De organisatie en de organisatie-identiteit als relevante context: organisatievisie, -missie, -waarden, -doelen en -strategieën
  • Marketingdoelstelling & -strategie
  • Marketingdoelgroepen & behoeften; segmentatie en targeting
  • Marketinganalyse, het fundament: inclusief trends & ontwikkelingen: wat is er aan de hand?
Vrijdag 15 november

Van merkidentiteit & positionering tot consumer/human insights

  • Positionering & merkidentiteit inclusief de meervoudige merkidentiteit (Hamburgermodel)
  • De verschillende marketingcommunicatiedoelgroepen (strategie = kiezen)
  • De marketingcommunicatiebarrière als het centrale marketingcommunicatievraagstuk
  • Consumer en customer (human) insights als haakjes om de barrière op te lossen

Vrijdag 22 november

Vaststelling marketingcommunicatiedoelstellingen & -strategie en vertaalslag in centraal creatief concept 

  • De diverse marketingcommunicatiebudgetteringsmethoden
  • Kiezen van de marketingcommunicatiedoelstellingen
  • Marketingcommunicatiestrategie, waaronder de keuze voor de propositie en de marketingcommunicatievormen om de marketingcommunicatiedoelstelling te realiseren
  • De 6 fasen van het creatieve ontwikkelingsproces
  • Beoordelen van creatieve concepten en uitingen in de praktijk

Vrijdag 29 november

Marketingcommunicatieplan en Wrap-up  

  • De marketingcommunicatiemiddelenmix als logisch vervolg op de keuzes in de marketingcommunicatiestrategie met als doel het realiseren van de marketingcommunicatiedoelstellingen 
  • Maken van het marketingcommunicatieplan inclusief de middelenmix, rekeninghoudend met plaats en tijd van de marketingcommunicatie (juiste boodschap, juiste persoon, juiste plaats, juiste moment)
  • Meten van de effectiviteit van marketingcommunicatie: het marketingcommunicatiemiddelen-effectiviteitsmodel.
  • De terugkoppeling: en nu de stappen weer terug. Heb  je een logische plan?
  • Evaluatie: methoden & technieken om de verschillende marketingcommunicatie-elementen van je plan te toetsen.
  • Samenvatting van alle 14 stappen.
07 01

Guy van Liemt RM

Bedrijfseconoom, docent, spreker, marketing-, marketingcommunicatie- en merkadviseur, lid van het NIMA College van Register Marketeers 

Meer over Guy van Liemt RM

 
04 02

Gert Koot

Eigenaar Branded Entertainment, docent, auteur, spreker en marketing- en communicatie-adviseur 

Meer over Gert Koot

 
Investering:
NIMA member: € 2375,- (ex btw)
Normaal tarief :€ 2795,- (ex btw)
 
Overige masterclasses van iris academy klik hier
 

AANTAL PE-PUNTEN?
15 PE-punten