10/06
Mastercourse: Meer sales met zichtbare klantwaarde

Mastercourse: Meer sales met zichtbare klantwaarde

Hoe je op een winstgevende manier kan groeien in een uitdagende markt

10 juni 2021
09:30 - 13:00

NIMA, Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam

Classes & Events > Mastercourse: Meer sales met zichtbare klantwaarde

INVESTERING

NIMA Member € 960, - (excl. btw)
Normaal tarief € 1200, - (excl. btw)

Inclusief lunch op locatie en het boek 'The Three Value Conversations'.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in

Succesvolle ondernemingen van morgen onderscheiden zich vandaag met zichtbare klantwaarde! Zakelijke klanten hebben geen geduld meer voor ‘product sales’, ‘bullshit-marketing’ en ‘sales trucjes’. Ze willen duidelijk zien welke waarde een propositie voor hun organisatie, klanten en collega’s oplevert. En daarmee ook voor zichzelf. In deze mastercourse laten we je zien hoe je in uitdagende business-to-business markten een duurzame groei kan realiseren door de waarde van je diensten nog beter zichtbaar te maken. We gaan daarbij aan de slag met het analyseren, visualiseren en digitaal communiceren van de meest relevante klantwaarde. Om de interactie te waarborgen, zijn er maximaal 15 plaatsen beschikbaar voor deze mastercourse.

Wat houdt deze mastercourse in?

Als marketeer kun je een essentiële bijdrage leveren aan de commerciële groei van je onderneming door de feitelijke klantwaarde van je producten en diensten nog beter te profileren. Uit onderzoek blijkt dat beslissers binnen klantorganisaties de waarde van complexe producten en diensten niet goed genoeg zien. En wanneer klanten de waarde van een propositie niet duidelijk zien, gaat de focus vanzelf uit naar de prijs.

Marketing heeft de verantwoordelijkheid én de vaardigheden om de feitelijke waarde die producten en diensten toevoegen aan de doelstellingen van klant duidelijk voor het voetlicht te krijgen. Door deze waarde beter te kwantificeren en op aansprekende manier te visualiseren, is marketing in staat salesconversaties naar een hoger niveau te brengen! Wat is de meest relevante waarde voor mijn klant? Hoe kan ik deze als marketeer zo specifiek en zichtbaar mogelijk maken? Hoe stel je collega’s van sales of accountmanagement in staat dit zo duidelijk mogelijk over te brengen via digitale kanalen? Hoe organiseer je een effectieve focus op de meest relevante klantwaarde binnen jouw organisatie? Met deze vragen gaan we samen aan de slag in deze mastercourse.

Programma

Deze mastercourse bestaat uit 4 dagdelen van 09:30 tot 12:00 uur. Daarnaast is er tussen 12:00 en 13:00 uur optioneel de mogelijkheid voor een ‘deep-dive’ op een bepaald (deel-)onderwerp, of reflectie op een casus uit de eigen organisatie met een van de sprekers (facultatief).
De training wordt fysiek aangeboden als het kan, online als het moet.
  • Dag 1 – Inzicht in waarde – 10 juni 2021
  • Dag 2 – Waarde specifiek maken – 17 juni 2021
  • Dag 3 – Waarde visualiseren – 24 juni 2021
  • Dag 4 – Waarde communiceren en organiseren – 1 juli 2021

Na elke bijeenkomst is er de mogelijkheid om te sparren over een praktische vraag mbt ‘customer value management’ binnen je eigen organisatie. Ook kunnen we hier dieper ingaan op bepaalde onderwerpen uit de betreffende module.

Wat levert deze mastercourse je op?

Door de combinatie van theorie, cases/oefeningen en praktische tools in deze Mastercourse kun je direct met je team aan de slag om de meest relevante waarde beter zichtbaar te maken voor je zakelijke klanten om daarmee een meetbare bijdrage te leveren aan het behalen van de commerciële doelstellingen van je organisatie.

Voor wie is deze mastercourse bedoeld?

Dit programma is ontwikkeld voor (Senior-) Marketingmanagers, Business Development Managers, Salesmanagers, Accountmanagers, Product-/propositiemanagers en Commercieel Managers die: (1) werkzaam zijn in zakelijke markten (business-to-business), (2) door klanten uitgedaagd worden de feitelijke waarde (operationeel, economisch, relationeel of persoonlijk) van hun diensten aan te tonen en (3) zich in de markt willen onderscheiden met de meest relevante klantwaarde.