Mastercourse: Merkreputatie & Integer Leiderschap

Handelt jouw (merk)organisatie integer, ook als niemand kijkt?

Mastercourse: Merkreputatie & Integer Leiderschap

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 4 200,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 5 250,00 (excl. btw)

De facturatie loopt via iris academy.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Op het aanbod van de iris academy zijn het educatiebudget en passepartout niet geldig. De betaling kan alleen op factuur en wordt door de iris academy verzorgd.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Frank Peters

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 05-03-25

DoubleTree by Hilton Royal Parc
Van Weerden Poelmanweg 4-6, 3769 MN Soestduinen

05-03-25
09:15 - 17:00

iris-academy_logo_pos.png
 

Integriteit is de heilige graal van leiderschap en cruciaal voor het bouwen en behouden van een sterke reputatie. Handelt jouw (merk)organisatie integer, ook als niemand kijkt? Het is tegenwoordig de grootste uitdaging voor organisaties en merken om te voldoen aan de heersende verwachtingen en waarden en normen, vanuit de omgeving van interne en externe stakeholders. 

Als je deze verwachtingen in kaart brengt, beschik je over een nieuw perspectief en fundamenteel vertrekpunt. In deze opleiding leer je hoe je integriteit internaliseert in jouw bedrijfscultuur, gedrag en gemeenschappelijke vertrekpunten (missie, visie, purpose, waarden en normen.

Deze opleiding wordt verzorgd door iris academy.
 
 
Voor andere masterclasses van iris academy, aangeboden via NIMA, klik je hier
Voor meer informatie en inschrijven op de website van iris academy, klik je op Opleiding Merkreputatie & Integer Leiderschap | Iris Academy
In deze video vertelt Frank Peters je alvast meer over de opleiding:
 
Frank video.jpg
 
Investering:
NIMA member ex btw: €4.200,-
Normaal ex btw: €5.250,-
 
Programma

Dag 1

De omgeving die meer druk uitoefent en de rol van reputatiemanagement in dit nieuwe perspectief

  • Als de omgeving de druk op het merk opvoert.
  • Omgeving als uitgangspunt voor merkhandelen.
  • Identiteit als vertrekpunt voor het gedrag van de merkorganisatie.
  • Kijk eerst naar de mens en dan naar de regels.
  • Leiderschap en kwetsbaarheid.
  • Moreel leiderschap is geen keuze.

Dag 2 

Omgaan met stakeholderkapitalisme en het realiseren van stakeholderengagement in de praktijk, als onderdeel van langetermijnwaardecreatie voor alle stakeholders

  • De veranderende omgeving door de verplichte nieuwe Europese wetgeving CSRD en rapportage over ESG, met verplichting tot langetermijnwaardecreatie voor en met alle stakeholders.
  • Hoe voorkom je greenwashing en purposewashing?
  • Stakeholdermapping: stakeholders kennen en prioriteren.
  • Strategieën voor stakeholderengagement.
  • Verantwoording en verslaglegging.

Dag 3

Inzicht in de filosofische stromingen en verkenning van het begrip ethiek

  • Ethiek: verkenning van een explosief begrip.
  • Vijf verschillende visies op ethiek handelen voor je merk.
  • Alledaagse uitdagingen aan je moraal.
  • Hoe kan ik ondanks alles het goede doen.

Dag 4

De ontwikkeling van een integere bedrijfscultuur en toepassing van het 3-fasenmodel voor het nemen van meer morele besluiten

  • Merkcultuur: bovenstroom en onderstroom.
  • Integriteit: rationeel en emotioneel.
  • Het scherp formuleren van de morele kwestie.
  • Morele argumenten, pro en contra.
  • Waardevolle morele besluiten nemen.

Dag 5

Het proces van merkwaarden naar beoogd gedrag en het faciliteren van de interne organisatie als belangrijkste communicatiekanaal voor de merkorganisaties. Wat helpt medewerkers het gewenste gedrag te vertonen?

  • Het betrekken van medewerkers in het nadenken over de merkwaarden via interactieve beleidsvormen.
  • Het verhaal rond de merkwaarden.
  • Begeleiding van medewerkers rond de merkwaarden en de (voorbeeld)functie daarin van leidinggevenden en rolmodellen.
  • Het proces van ruimte creëren voor medewerkers om betekenis te kunnen geven aan merkwaarden en ethisch gedrag en de benodigde faciliteiten en randvoorwaarden.
  • Inventariseren van en omgaan met mogelijke barrières en versnellers bij gewenst gedrag.
  • Merkwaarden en het proces van werving en onboarding.

Dag 6 

Nieuw leiderschap, de communicatie/marketingmanager als tegenspreker van de CEO en de toekomstgerichte inrichting van de communicatiefunctie

  • De merkorganisatie in een turbulent krachtenveld vol valkuilen.
  • De onschatbare waarde van een goede manager communicatie/marketing.
  • De kenmerken van een moderne afdeling communicatie/marketing.
  • Invulling van je rol als adviseur naar de raad van bestuur of directie.

Dag 7 

Slotdag met casusopdracht

  • Praktijkopdracht: Een moreel merkprobleem uit de eigen organisatie wordt tot een integer beredeneerd besluit gebracht, met behulp van de geleerde ethische methode.

AANTAL PE-PUNTEN?
30 PE-punten