Mastercourse: Van Data naar Commerciële Besluitvorming i.s.m. Data & Insights Network

In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen

INVESTERING

NIMA Member € 925,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 1 125,00 (excl. btw)

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Robert van Ossenbruggen

BESCHIKBARE DATA

D&I Network.PNG
 
 
In samenwerking met Data & Insights Network wordt deze mastercourse georganiseerd.
In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse mastercourse geschikt voor marketeers.
 

Resultaat

In deze mastercourse slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. 
 

Programma

Deze mastercourse bestaat uit twee delen:

Deel 1: De juiste vragen stellen – Dinsdag 9 december 2024

  • Kennismaking & waarom deze training 
  • Quiz (cases die gedurende de training terugkomen) 
  • De marketing cyclus (diagnose > strategie > executie)
    • First principles in marketing
      • De meeste klanten kopen weinig, sommige kopen veel (NBD) 
      • Kleine merken hebben veel minder klanten en deze zijn ook (een beetje) minder loyaal (Double Jeopardy wet) 
      • Merken concurreren in lijn met marktaandeel (Duplication of Purchase wet) 
      • Merken bedienen min of meer dezelfde type klanten (Customer bases seldom vary)
    • Implicaties 
    • Voorbeelden 
  • Drivers van groei: waarde, mentale & fysieke beschikbaarheid 
  • Wrap up: kernvragen & bijbehorende kpis 
Deel 2: De juiste vragen beantwoorden – Maandag 16 december 2024
  • Waar komt de data vandaan?
    • Bronnen 
    • Voor & nadelen 
  • Waar kijken we naar?
    • Ruis & vertekening 
    • Leading vs. lagging indicatoren 
    • Gedrag vs. brein indicatoren 
    • Samples vs. non-sample indicatoren 
    • Effectiviteits- vs. efficiëntie indicatoren 
  • Hoe kijken we er naar?
    • Overeenkomsten vs. verschillen 
    • Absolute vs. relatieve cijfers 
    • Causaliteit & selectie-effecten 
    • Rekening houden met ruis/toeval 
 

Doelgroep

Deze mastercourse is geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring die een vertaalslag willen maken van data naar commerciële besluitvorming (NIMA B).